lördag 9 januari 2010

När sola lyser

Ja .. när solen lyser ger det kroppen ett tecken på att nu är det värme på gång!
Så tusan heller .. att man aldrig lär sej.
När solen lyser på vintern är det ett säkert tecken på att det är svinkallt.

Solen går upp i mitt sovreum .. Efter ett patetiskt försök att göra som alla andra gör inför julen så skulle jag byta gardiner .. Med andra ord har jag inga gardiner i sovrummet!

Vakande vid dryga 08 snåret .. avsaknaden av kaffe men med solen i ögonen gick jag förmodligen in i någon form av sjävlbedrägeri.
Sträckte på mej så som man gör .. Släppte ner fötterna på golvet och sedan var jag vaken!
Brukar normalt sett inte gå upp på den sidan men hamnade där iom alla hundhår på min vanliga sida av sängen.

Det var inte sommar direkt .. visst blev jag bländad av solen ( kan skylla på det i alla fall ) men det var inte solen som gnistrade utan snön .. Medan jag stog där ( skyller på avsaknaden av kaffe som borde serveras intravenöst )Känner jag friska fläktar någonstans vid magtrakten.
Fortsatte att känna efter fråga inte varför när sängen fortfarande är varm och bara en knäböjning bort .. Ah,friska fläktar vid tå regionen oxå.

Mitt hus påminner mer om en lada än ett hem ju!
Undrar vad arge snickaren skulle säja om det här?