söndag 17 januari 2010

Handikappshjälpmedel

Efter bravaderna med hästen i hagen satte det igång och snurra i skallen på mej *L*..

Det är inte lätt att böka runt på typ 600 kg som förhoppningsvis ska sluta på 7oo kg .. Inom äldreomsorgen finns det ju hjälpmedel till det mesta så man ska kunna klara sej själv .. inom hästeriet inget så vitt jag vet! En brems kan man hålla själv men oftast behöver man då någon som gör det som ska göras som då ger anledningen till bremsen.

Fick förresten reda på att det kostar 4000 att få hjälp från brandkåren och få upp hästenom jag står där själv .. visst tusan är det värt 4000 men det kan bli mer än en gång per månad är jag rädd för!

Fick under dagen en hint om att man kanske inte ska spara på en så gammal häst med dom bekymmren .. Vad jag svarade på det??? Fräste rätt fint då .. Så länge hästen inte gör sej illa eller lider för övrigt får det väl bli brandkåren om så behövs!!

Så,nu dricker jag kaffe och uppfinner.

I morron är första dagen som icke arbetslös .. Jädrar vilken helt underbar känsla .. ja den att ha ett jobb och gå till .. slippa leva på mamma och pappa och i alla fall veta att jag kommer kunna pröjsa tillbaka det dom hjälpt mej med under senaste ½ året ..

Livet leker å snart är det vår!!