lördag 2 januari 2010

Förbannade jävla idioter!!


Då har vargjakten dragit igång och skogen är full av adrenalinkåta jägare. Patetiska idioter i mitt tycke då men ..

Det första man får läsa på NWTs sida är att två vargar är rapporterade som skjutna men inte dödförklarade. Hur tolkar man det? Jo som skjut på allt som rör sej .. Skit samma om det dör .. om det är en varg eller nåt annat men skjut för i helvete!!

Jag blir så upprörd ..! Dels för lidande av någon form inte är min fetich så länge det inte gäller Reinfeldt .. Dels för att våran jägarkår är så fullproppad av gammla skrönor och idioti att man blir spyfärdig.

Sen finns det väl en och annan boskapsägare som gastar och hjälper till att få igång adrenalin pumpen hos idioterna.
I mångt och mycket ser jag en flerfald av rå idioter bland både boskapsägarna och en hel del husdjursägre.

Tamboskapen kan man stängsla in,man kan skaffa hundar som håller vargen borta osv .. Frågan är bara vad som betalar sej bäst? Rovdjursangripen tamboskap eller männskligt slaktad boskap?

Hund och kattägarna som gapar efter vargen borde stänga truten dom oxå .. Det finns något som heter koppeltvång! Även om det inte är koppeltvång så SKA man inte låta sina djur löpa fritt ( amok ) i skogen.
Jag har mer än en gång hört gapande hundägare berätta att deras djur dragit på vilt .. Även under dom tider på året som viltet har ungar .. Vad ger det för signaler?? Jo rent och skär idiotförklaring av sej själv tycker jag är på sin plats!!