onsdag 20 januari 2010

Då var det gjort då *L*

Mina två första arbetspass är avklarade ..
Kan lungt erkänna att det blev lite mastigt och snudd på pinsamt när jag insåg att en lätt missuppfattning uppstått ..

Trodde att arbetstiderna var uppdelde på två olika pass,ja nu var det ju iofs så oxå. Men .. inte trodde jag att bägge passen var avsedda för mej.

Alltså,jag har i mån och i går jobbar 09-16 för att åka hem .. fixa käk till ungen. Sen kuta runt med hundarna och åka till hästen. Med andan i halsen sedan återinfinna mej på jobbet kl 19 för att sluta kl 22 .. När insikten var ett faktum känndes det . hm ,tja så där!!

I dag och äveni går kväll när jag sade hejdå och go natt insåg jag vilket guldjobb jag har fått.
Jag får tid över til sådant som jag tycker är roligt ..
Familjen jag jobbar hos är rent ut sagt gudomlig!! Härlig chargong . härliga människor och min rygg kommer lungt att överleva.

Bara så långt är ju faktiskt över förväntan ..
sen kommer det mera!!

En stor del av familjens släkt är människor som jag redan känner och dessutom tycker om! Kan det bättre bli?
Nja .. roligare äi alla fall ..

Jag träffade under måndagen en av dom två andra assistenterna .. Min namne till råga på allt ..
Såg att hon gick runt och gned sej på handlederna ungefär så som jag gjort dom senaste månaderna ... Frågade givetvis om hon har ont där eller om hon "bara" gör så ? Hon gav mej då namnet på en sjukdom .. samma sjukdom som jag har googlat mej fram till att jag kanske har .. hm,lite halvkomiskt men det blir värre!
vi pratade en stund och då givetvis om sjukdommen .. Min mobil ringer och det är från vårdcentralen .. dom undrar om jag har möjlighet att komma ner och ta ett blodprov för .. just den sjukdommen!

Ja,sedan fortsatte det hela i samma spår .. insåg att min namne och jag har samma värderingar och tankegångar om mycket .. Skitkul helt enkelt även om vi nu aldrig jobbar samtidigt!