onsdag 13 januari 2010

En djurisk natt som väntar mej?

Köpte förra veckan en säck med linfrö i pelleterad form till Max. Samma säck har stått i källaren sedan dess. Under kvällen släpade jag upp den för att ösa över i hinkar .. Enklare att hantera och allt sånt där. Hursomhelst fick jag ge mej ut en sväng .. Bara en kort sväng .. inte alls länge mao!

Efter man har varit borta så kommer man ju hem .. tyvärr!
I säcken som naturligtvis var öppnad fann jag min redan rätt så feta schäfer/huskey korsning.
Han åt!
Uppenbarligen smakade det riktigt gott oxå eftersom han inte hörde mej.
Kan upplysa om att det är förmodligen med skräckblandad glädje jag lägger mej i kväll. Skräcken består i funderingarna om hur snabbt linfrö kommer ut ur en hund/hur mycket cement linfrö kan åstadkomma i en hundmage. Förtjusningen finner jag i att slippa frysa .. för inte 17 kommer jag att klä av mej som jag gör en vanlig kväll!! Nä,nä chansen att jag tom behåller kängorna på är i nuläget överhängande.

Jycken?
Jo,han ser mätt å belåten ut .. överlever både han och jag det här hoppas jag i alla fall att han frambringar glans i pälsen .. Det var liksom därför hästen skulle få lin .. Pälsen är lite torr .. sen gör det inget om han lägger på sej lite av fettet som finns i linfröna .. Nåt mera hull behövs definitivt inte på jycken!!