lördag 2 januari 2010

Usch,jag kan inte sluta tänka på jakten som pågår just nu!

När ska vi utrota älgen?
Jag har ingen statistik över hur många älgar som sett till att människor får sätta livet till i trafiken ..
Sen äter ju älgen upp skogen .. mycket pengar som går ut i bajs där!

Kanske vi ska utrota allt vilt?
Mer än en gång har jag fått stå på bromsen för det har kommit rådjur över vägen. I hasorna har rådjuren haft en jakthund .. Kanske vi ska utrota jakthundarna oxå?

Ja,sen går ju inte jakthundarna ( inte som oftast i alla fall ) ut och jagar själva .. Det är jägaren som lär dom det här! Kanske vi ska utrota jägarna oxå?

Men nä! Det är ju jägarna som kommer till undsättning och avlivar älgen som vi kört på ..
Sen funderar man ofta på vart jägarna är när man ringer för skabbrävar .. ja för den sk viltvården .. För att man vill slippa se djuren lida osv .. Då finns det inga jägare!!

Men när det är rävjakt och räven har en fins svans .. då ploppar dom upp!


Snart kommer vildsvinen att finnas i allehanda trädgårdar .. på fälten i skogen och i trädgården.
Då kanske jägarna kommer .. men bara kanske!
För blir det tillräckligt mycket med vildsvin så kommer tyskarna .. danskarna och andra skjutglada pengastinna idioter!
Då syns än en gång jägarna.

Nä,jag vill egentligen inte dra alla över en kam .. för jag VET att det finns bra jägare oxå .. Men tyvärr syns dom inte i mängden,det är ju som oftast idioterna som gör sej hörda!