fredag 1 januari 2010

God fortsättning på er!

Som vanligt satt jag ensam hemma med skotträdda hundar .. Det gör mej iofs inte ett smack,tror många fler än mej håller med om att nyår och midsommar är amatörernas afton!

Under kvällen kom jag till insikt med vilka grannar som tjänar mest/är mindre intelligenta!
Tja,det är väl en rätt enkel slutsats å dra faktiskt .. Där det skjuter mest är man antingen snuskigt väl avlönad eller har otroligt dåligt med IQ .. Hur jag kom fram till det? Jo när jag flyttade in i huset sköts det som bara busen ur i stort sett alla hus utom mitt.
I år var det som jag såg på sin höjd tre hus som sköt ..

Är det nu jag ska fundera på om några grannar läser här?
Äh,tusan heller .. jag står ju för den åsikten!

Sen var det den där biten med nyårslöften.
Förra året och många år dessförinnan har jag lovat att inte sluta med nikotin. Det har mao blivit ett stående löfte och jag ser det som en löpande premunation.

Några andra löften har det väl inte blivit dom senaste åren .. Löften är ju som bekant till för att hållas. Kan man inte hålla ett löfte till sej själv så .. Ja tänk till där själva *L*

Men i natt kom jag och jag fram till att det var kanske dags att lägga till lite på nikotinlöftet.
Så ..

Jag har lovat mej själv att börja tänka lite mera på mej själv,detta då utan att för den sakens skull sluta tänka på andra.

Jag ska ( försöka ) sluta engagera mej i allt bara för att någon ber mej. Det måste ge något tillbaka .. Nu menar jag inte typ pengar eller gentjänster utan mera .. Ja,låta andra sköta sådanan uppdrag som jag annars får bara för att jag är så jävla snäll och sällan säjer nej!