lördag 16 januari 2010

Tur eller otur!

Nu har Ådin än en gång blitt stingslig .. Han knaprar hjul lager i samma fart som kakmonstret drar i sej kakor .. *stor & tung suck*

Men allt ont har ju något gott med sej ..
Jag har som bekant legat på pluskontot en bra stund nu .. Tror det stämmer som jag brukar säja till mina vänner ( men aldrig tidigare trott på själv ;-) )Alltså .. när mina vänner är som deppiggast har jag en slager som går så här ..

- Tänk på att när det är som allra mörkast kan det bara bli ljusare! -

Det stämmer ju för tusan!

Vattenläcka på gatan i morse gjorde mej både törstig och illa luktande .. for hem till mor och far .. Glömde naturligtvis nyckeln! Men,det som aldrig hänt tidigare hände just i kväll. Mamma handlade på under timmen och jag behövde bara vänta 3 min på att få komma in!

Sedan .. släppte jag bomben och förväntade att taket skulle resa sej i deras hus ..
Jag sade bara rakt ut .. Jag har fått mej en häst!
Drog hela historien om Max och sen blundade jag ..

Mamma fick ingen hjärtsnörp som hon brukar kalla det när jag ställer till det .. Pappa behövde inte ens en ½ dos nitromex!

Frågan är .. vart dom chockade? kommer det i morrn i stället när dom tagit in nyheten?

Sen när jag rätt nöjd for ut för att än en kväll knäcka extra som fylle chaffis vände turen .. Ådi vart stingslig igen!

Jo då .. Ådi knaprar hjul lager på samma sätt som kakmonstret knaprar kakor.
Men .. det var bara en tillfällig svacka :-). Under turen fick jag fram bilmek och låne bil .. En liten ful grodgrön Twingo ska jag tydligen puttra i tills Ådi är lagad!