tisdag 31 mars 2009

Jädra kärringar!

Jag och kompisen gick våran sedvanliga "hoppas vi minskar nåt hekto " promenad i morse. Det är alltså ett ½ varv runt byn,i dag skulle kompisen in på arbetsförmedlingen så det blev en liten avstickare.

Där går vi i maklig takt och hundarna liksaså,tror vi disskiterade ponnytrav tom eftersom jag på nåt underligt vis lovat att hålla i hennes hingst när han ska skos på lördag. Måste varit tillfällig sinnesförvirring från min sida då hästen blott 104 ch hög blir som en hoper vildhästar när han utsätts för något han aldrig gjort förr. För att kunna klippa den rackarn fick han drogas och gav sej inte att bråka förrän han sov i mitt knä .. Men tom då gjorde han ansats till att slita sej mellan varven..

Hursomhelst så hör vi lite difust en ( än så länge ) äldre dam muttra,kikade på henne och trodde hon hade problem att ta sej fram i snömodden .. Icke heller!!! Hon muttrade om hundskit .. okay det är inte kul att trampa i hundskit. Vi var först benägna till att hålla med damen fram tills vi hörde muttret på lite närmare håll ..

Då brast det för oss både och tanten förvandlades till en kärringjävel .. vi blev barnsliga tonåringar på ruskigt låg nivå.

Denna kärring anklagar oss med 5 hundar för att ha skitit under hennes fötter ..Hon har dessutom mage att yppa orden "hundar borde inte få vistas i samhället! Jisses! Med tanke på min vänninas ordförråd och glappa käft ( i sådana situationer kan jag hålla mej) ville jag bara gå för att inte fövärra för ALLA andra hundägare i byn. Så vart det inte!!! väninnan öppnade munnen och svadan var ett faktum jag själv vart trissad av situationen ..

Tyvärr vart den fd "damen" kallad både det ena och det andra,så här i efterhand vet jag ju precis hur jag skulle gjort .. Tyvärr orkade jag inte hålla mej lugn nog för att ta dom tre väl fyllda bajspåsar ( rosa dessutom ) som låg i min ficka ( i väntan på en soptunna ) och trycka dom i näven på kärringen.
Faan säjer jag bara .. skulle varit en underbar känsla .. I stället fick kärringen förmodligen vatten på sin kvarn .. hundar skiter och dess ägare är ett jävulens otrevligt satyg!!