torsdag 31 december 2009

Dags att summera kanske? Börjar med det positiva.


Det är inte ofta jag blickar bakåt .. Eller jo det är det nog iom att jag är en av världens mest långsinta personer .. Men det är ju en annan historia *L*

Däremot brukar jag inte blicka bakåt för att se vad jag hade "då" eller älta som så många skulle kalla det tror jag. Men just nu känns det som ett bra tillfälle att göra det. Inte ofta det finns så mycket vara ruskigt tacsam för om sanningen ska fram. Vid dom tillfällena som det inte har varit så bra tycker jag inte det finns någon anledning att sörja över spilld mjölk utan det är bättre att kika runt hörnet på vad som komma kan!

Men ..
Trots att jag hastigt och lustigt blev arbetslös i februari och det såg mörkt ut gick situationen att rädda. Vad gör dom som inga vänner har? Eller har jag extremt bra vänner? Jo det har jag nog!
Även om det "lilla " jobbet bara ligger på 25% så infann det sej precis som jag kände marken öppna sej under mej. Det blev lite gungfly i stället,men det har väl ingen dött av??

Under sommaren fick jag chansen att jobba häcken av mej .. Jättekul iom att många pass var där jag en gång började och trivs som fisken i vattnet!

Hösten bjöd på svamp .. svamp å återigen massor av svamp!
Jag plockade och torkade .. Gav bort och plockade ännu mera *L*

Sen låg väl livet lite i träda ..
För att plötsligt bli ett enda stort WOW!! Händer det här mej??

Jag fick nästan ett jobb jag väldigt gärna ville ha .. Nästan är i mina ögon långt mycket bättre än att inte bli påtittad alls!

Samma dag som jag var och blev påtittad fick jag själv titta på .. MAX .. Ja,alltså jag blev med häst jag som ingen häst skulle ha!
En häst går tyvärr inte att inkvartera i garaget .. Dels för att det är fullt med numera både min och brorsans bråte .. Dels för att mina grannar påvisar klara aggressioner när det gäller hästbajs.

Under sådana omständigheter får man leta upp andra lösningar .. Som tex ett stall som man stått i "kö " på under nästan 30 år ..
Tror ett ägarbyte i sovrummet gjorde susen där *L* ( tack ANNA & Jan )

Nästa smäll kom i form av ett jobb som jag aldrig själv skulle sett eftersom jag inte läser reklamen värst intensivt ..
Jag har gjort mitt som personlig assisten .. trodde jag!Efter interjuven kändes jobbet för bra för att vara sant .. Någon dag senare och lite insikt om hur många som faktiskt sökt gjorde att jag lade ner tanken på att få det.
Fram tills dagen före julafton ..
Inte ofta jag gråter .. men då gjorde jag det av både glädje och lättnad ( tack Tess igen *L* )

Min garderob har blivit välfylld av annat än sånt som man kan jobba i ..
Detta tackvare mina vänner som är så otroligt synkade att dom går upp eller ner i rätt vikt .. Ja till min fördel alltså ( tack ni vet vilka ni är ) .. Det där med vikten är känsligt så jag går inte in på några närmare detaljer där ;-)!!

Sen fick jag faktiskt några julklappar som jag absolut inte haft en tanke på !
En hemlig sådan .. Ett paket från min mor ( kanske inte helt otippat )innehållande grönsåpa med lack för ansiktet .. Ja,hon uppdaterar mitt badrums skåp en gång om året .. Å ett kuvert från faster.