tisdag 5 maj 2009

Det är vår!

Fram tills jag blev gravid har mitt liv stannat när björkarna slår ut,sen över en natt försvann det! Nu har denna underbara snuva än en gång infunnit sej!

Jag nyser som en hel karl! Jo,det hörs verkligen .. inte ens den biten kan jag sköta på ett gulligt/kvinnligt sätt!

Stog i kön på Konsum,lade av en meganys och folk vände sej om. Ja,ja det kan jag ta faktiskt. Vad dom som vände sej om inte visste ( nu vet dom ) är att en nysning är ingen nysning. Mina nysningar går alltid att dela på tre! Japp!! även så när man köar för att få med sej pappersnäsdukarna hem .. jag nös och jag nös tills lut garvade folk åt mej. Tur att man redan är ett välkännt ansikte i byn annars hade jag nog fått namnet "hon som nyser" eller nåt. Känns som att det redan finns allt för många beteckningar på mej redan!

Står nu i valet och kvalet om jag ska meducinera med dom riktiga allergi pillurerna.. Kan bli knepigt!
Tar ju redan för ryggen vad jag vill kalla riktiga lyckopiller *L* är nog kanske inte tänkt så men jag reagerar rätt udda på dom flesta tablutter .. ska jag sedan lägga till mina allergi pillurer till det hela så kanske det är läge att ta ledigt en stund från livet.

Alternativet är att fortsätta snora och nysa en stund till,blir rätt söt när ögonen svullnar igen .. ögonen blir små gris skära springor och näsan förvandlas till ett sött rosa tryne.