torsdag 7 maj 2009

Gösta/Doris


Nu är eländet fullt återställt!!
Eller det fattas en liten del kropp i det än lite förstora skinnet annars finns det inget som vittnar om stackarens nära döden upplevelse.

Jag har alltså en kattunge och kattungens gammelmormor under täcket var natt,utanför täcket hoppar "bara" Doris .. ja Gösta/Doris syster lite krångligt det här! Familjen som köpte Gösta/Doris döpte om Gösta till Doris .. medans jag inte kan kalla Gösta för annat än just Gösta. Göstas syster heter då alltså från början oxå Doris.

Just det,"bara" Doris hoppar då som sagt runt och letar efter Gösta/Doris för att busa. "bara" Doris har alltså en helt annan dygns rytm än Gösta/Doris .. Jag får alltså aldrig en fullt lugn vaken stund!

Nog med förvecklingar!!

Har en teori som börjar bli mer och mer relevant,Gösta/Doris insjuknande trodde jag till en början berodde på att hon flyttade för tidigt. Nu har jag mer och mer börjat misstänka att det är en ovanligt social katt som inte fixar av att vara ensam. Det fanns/finns ju en katt i den nya familjen,men den katten är ett år och dessutom ute merparten av dygnet så som katter borde vara.
Jag har inte frågat men antr att både mamma och pappa i familjen jobbar. Alltså blev Gösta/Doris ledsen när hon fick vara ensam. Långsökt? ja det känns så även för mej men ändå inte.