måndag 4 maj 2009

Gösta/Doris

I går ringde Gösta/Doris nya matte och var uppgiven,Gösta/Doris flyttade i torsdags till sin nya familj och det var i mina ögon jättegulliga människor. Tyvärr gick det inte fullt så bra som jag trodde,Gösta/Doris slutade äta och lägtade hem till mamma ( min teori i alla fall ) kanske var det för tidigt. Gösta/Doris var nästan 9v och hade sedan 5v gått på lådan och ätit själv.

Jag har förvisso aldrig lämnat någotn kattunge så tidigt förut men var helt säker på att det skulle gå bra iom att det redan fanns en katt i familjen,men så var icke fallet.

For iväg för att titta till den stackaren,med mej hade jag både kalv frikadeller och mjölkersättning. Insåg dock så fort jag fick syn på henne att det inte skulle funka och att hon inte hade långt kvar i det tillståndet hon var.Men men,skam den som ger sej!
Plockade med mej raringen hem,på vägen ( utan bur så klart ) blev hon nödig och jag lyckades bli nerbajsad .. Smällar man får ta!!

Som tur var så hade mamma Greta inte gått ut genom fönstret utan låg i sängen och sov,tvättade snabbt av Gösta/Doris i rumpan och lade henne till Greta .. Som tur var så orkade hon äta! Jisses vad hon åt,så pass att jag var tvungen att ta henne därifrån .. Inte bra för så små magar som är helt tomma att fyllas till bredden snabbare än en häst på Jägersro.

Kvällen gick och jag fick hoppa mitt jobb,tar det i kväll i stället .. djuren framför allt! Gösta/Doris fick mera mat från mamma och drack även mängder med vatten. Sov under mitt täcke och i morse hörde jag ljudet som får blodet att frysa. Jo det är sant!! Gösta/Doris jag är hungrig skrik låter så. Bara att vackla upp och lyfta henne till maten,och där tog hon sina första tuggor på torrfodret klockan var inte mera än 05.23 men jag kände trots allt glädje över det hela.

Nu verkar allt vara frid och fröjd,Gösta/Doris verkar överleva. Jag har än en gång två kattungar som river mitt hem .. ja,hon får stanna några veckor tills hon far tillbaka till matte och hussarna igen. Aldrig mer jag lämnar en katt innan 12v ålder.