fredag 22 maj 2009

Testosteron stinna jag

Jo det är sant! jag måste ha allt för mycket manliga hormoner i mej. Inte så att jag fått skägg eller hår på rygg och rumpa .. utan mer att en förkylning mer eller mindre däckat mej i en veckas tid.
Inte många knop som blivit gjorda här inte!

Utöver min förkylning har katt farmen utökats,Gunnar har fått två stycken monster. Dom kom förra onsdags kvällen,jag och sonen möblerade om i hans rum .. satte upp lite hyllor och var allmänt duktiga faktiskt. När jag skulle sätta mej i hans säng för att se över miraklet ( organiserade hyllor ) skulle jag flytta på nåt i hans säng .. Sätter handen i nåt kletigt,kollar på kletet och fattar ingenting .. viker undan överkastet och inser snabbt att en katt blitt tre katter!

Vad säjer man ? en var jättesöt!! Ser ut som en svart och vitbrokig fjällko och långhårig dessutom.Den andre är grå och vit .. inte helt säker än på om det blir en långhår av den .. och naturligtvis tjejer bägge två!! Och i morse hade ögonen öppnats!

Tyvärr så ser Gunnar mej som någon slags surrogat mamma .. vet inte hur många gånger jag dragit upp täcket för att lägga mej och funnit en eller två kattungar .. dom stackarna måste vara både ömma i nackskinnet och rätt vilsna vid det här laget.

Gösta/Doris for för andra gången i går till sitt nya hem. Jag fick för en stund sedan sma om att hon hade ätit i går kväll och även nu under morgonen .. hon hade legat i sängen med sin nya matte precis som hon gjort här. Håller verkligen tummarna nu för att det går bra ... gillade den katten och hade nästan bekantat mej med tanken på att låta henne stanna :-( .. Men insiktsfull som jag är så .. Fasen,det går inte att ha en massa katter,det bara är så!