fredag 22 maj 2009

Snart åter i kommunens tjänst

Den 8/6 är det dags igen .. det är då jag helt plötsligt duger åt den underbara kommunen .. I 3 hela månader ska jag jobba,för att sedan åter känna av den kalla handen. Tur att man har ett psyke av galvaniserat stål alltså!!

Blir även om jag verkligen gillar själva jobbet en hel del blandade känslor inför att jobba igen. På gott och ont,det är om inte rätt skönt att få in några kronor på kontot. Men ska jag se till omständigheterna runt allt som satt mej i sitsen jag sitter .. nja stoltheten får sej en redig knäck alltså.
Citat från någon film eller bok .. man måste välja sina slag. Det är väl det jag gör nu .. efter dom här tre månaderna ska jag vara berättigad till A-kassa .. inget att stå efter egentligen men det kan kanske inbringa lite mindre desperation så fort ett fönsterkuvert dyker upp.

Såg i det lokala nyhetsbladet att det tydligen ska bli KY utbildningar inom kommunen .. återigen denna kommun .. En av dom var industri .. någon gång måste jag ju genomföra något fullt ut?! Jag har inga som helst problem med att se mej själv i en blå overall .. smutsig och manhaftig .. nästan snudd på lite ***** ..