torsdag 7 maj 2009

På parkbänken ..


Vid den här tiden på året dycker maskrosorna upp .. en del på stjälk och andra på två ben. Dom på stjälk finner man överallt .. Dom på ben som oftast i närheten av en grön påse.

Nu menar jag inte att man ska utrota dom på två ben så som man försöker med dom på stälk. Myntet har ju som bekant alltid två sidor och än så länge har dom inte lyckats bli likadant präglade på vardera sida.

Ska man se till maskrosorna på stjälk så kan dom faktiskt göra en hel del nytta! Barn leker med dom,gör smycken och skjuter dom på varandra. Fläckmedelsborttagar tillverkarna gnuggar händerna.

Vi lite äldre sätter vin på maskrosor,vet inte om det är lagligt eller inte men .. i dagens tider kan man tillåta sej att vara lite wild and crazey.

Fattiga och hälso freaks kan använda bladen till att göra sallad ..
Maskrosor är kanske inte så dumma ändå!!??

Vad kan man då använda maskrosor på ben till?
Tja,utöver att dom sysselsätter systembolagets personal och håller parkbänkarna varma så har jag sett att dom även håller undan pantburkarna från naturen. Alltid något ..

Nu tvivlar jag på att dessa tvåbenta maskrosor står inskrivna på arbetsförmedlingen. Men pengar verkar dom ha då och då .. har faktiskt aldrig sett en tvåbent maskros sitta och pimpla ur en dunk tex,det är ju allmänt kännt att skogstjärna är billigare! Inte heller brukar dom efterlämna sej spår av tyska flaskor eller burkar .. Så jag drar slutsatsen av att dom går på bolaget!

Men vart får dom sina pengar ifrån? Uppenbarligen har dom ju någon form av inkomst .. knappast avkastning av Saab aktier i alla fall.

Nää,jag är inte dum .. gillar bara ironi och sakasmer!
Självklart går på på soc .. ett ställe där vanliga dödliga som hamnat i trångmål inte har en susning till att få någon hjälp!!

Vad jag däremot inte begriper är hur vi kan sitta och lägga våra skattepengar på människors torra strupar .. varför kan dom inte dricka vatten så som vi "vanliga" människor gör? Har tom sett att kommunen har en tank som är öppen jämt för sommarstugeägare. Helt gratis dessutom!

Ruskigt lustigt att Reinfeldt inte kommit åt dessa maskrosor! Varför ska dom kunna njuta av vår och sommar utan att mer än en gång i månaden behöva dumpa ett papper hos en sur klimateriekossa på socialförvaltningen? Varför blir inte dom jagade med blåslampa? Jag har sett att dom både kan lyfta sina armar och gå på sina ben ... ibland kanske mindre bra men den sjukdommen brukar vara över nästa dag!

Okay att dom inte kanske platsar på alla arbetsplatser osv .. men något borde dom faktiskt kunna göra för att få rätten till att försnilla mina surt fördärvade slantar som jag hade behövt bättre!

Over and out for today!