tisdag 18 maj 2010

Godkännd som förälder ..

Jo jag har faktiskt fått ett godkännande i mitt föräldraskap,troligen även som människa oxå *L*
Jag har ju sedan länge stött och blött möjligheten att få ställa upp som familjehem och det visade sej gå både åt fanders för att sedan ändra inriktning och gå igenom. Fråga mej inte hur!! Första gången fick jag totalt avslag med orden att jag var singelmorsa och då funkar det inte .. hm,vad ska det sociala då göra åt min son? Ta han ifrån mej iom att jag var singelmorsa ??

No hard feelings här .. Än en gång togs ärendet till min stora förvåning upp och jag fick i går beskedet att jag nu är godkännd ända upp i socialnämden. Jag är samma människa och har samma civilstånd .. Kan det faktiskt vara så att man sett till en tonåringsbehov och önskemål före byråkraternas idiotiska lagar och paragrafer? Detta lär jag aldrig få reda på men vad gör väl det? En unge är nöjd och lycklig .. ska väl inte sticka under stolen med att även jag tycker det ska bli skitkul som man säjer på värmländska *L*!

En del av mina vänner förfasar sej över att jag släpper in ännu en tonårsdrake och dessutom av det kvinnliga könet .. Det då med orden att den jag redan har mer eller mindre snart är myndig och färdig för att flyga.
Själv ser jag det hela som i första hand en möjlighet att ställa upp för en unges önskningar. En unge som samhället skickat lite hit och dit med mindre ba resultat .. en unge som själv inte bett om den sitsen hon sitter i fick nu chansen att själv påverka sitt liv och det känns gott. Sen är den här ungen min sons raka motsatts.! Hon gillar arr öra på sej,tror inte att hon dör av en promenad och frisk luft .. Hon gillar både hundar och hästar. Kanske är jag liite ego där men tanken på att få sällskap ut på kvälls promenaden är helt underbar. Sen tror jag i min dumma enfald att min egen drake kommer att skärpa till sej med en tjej i huset. Hoppet är som sagt det sista som överger människan ( mamman ) ..
Tja vad mer? Jo dom synkar nog varandra på ett ruskigt bra sätt,han har det hon aldrig fått dvs han är uppfostrad med handling och konsekvens. Kan verka som en slapp uppfostran men det är en frisk unge jag har som kan se skillnaden på rätt och fel .. En unge som kommer till mej och berättar om tilltänkta dumheter innan han sätter dom till handling .. Mao så hinner jag upplysa honom om konsekvenserna ;-)!

Tusan .. det här ska bli jättekul helt enkelt!!