lördag 29 maj 2010

Två transportburar ..


På golvet står 2 transportburar "bäddade" och klara ..
Ska samla mej lite innan jag sätter in katterna i dom,sen bär det iväg till sista resan.

Innan jag somnade i går for tankarna runt,runt .. Visst har jag sagt att jag måste reducera antalet katter men inte faan var det på det här sättet!!
Jag såg en naturlig avgång på Gunnar ( 17 år ) .. Nästa gång Karl-Astrids öra krånglade skulle hon få somna i stället för att vi skulle bråka oss igenom en behandling.
Sigrid skulle få flytta till Karlstad och då till en äldre kvinna som känndes helrätt som just Sigrids matte.

Nu blev det ju helt uppenbart inte så!

I dag är det Greta och Karl-Astrids tur .. dom mår tjyvtjockt bägge två .. Stinker som en hel varböld och lider givetvis. Efter att ha väntat för länge med förra hunden innan hon fick somna . Jo det är egotrippat men i min villfarelse tror jag många djurägare gjort det .. Man hoppas på något underligt sätt att om man inte ser vad som händer så reparerar det sej självt .. nu funkar det inte på hög ålder ( hunden ) men det kan kanske funka på trasiga katter. Nä,det gör ju inte det men ändå .. Arne reparerade sej ju ,tror jag i alla fall. Han fick tummen upp hos vetrinären men var å andra sidan inte lika illa frätt som dom här två. Kanske jag skulle ha låtit det vara oskrivet? Arne har inte varit hemma på ett dygn nu .. Har han fått nya skador? Eller ser han sitt hem som ett dödens väntrum och håller sej frivilligt undan?

Sedan är det Doris kvar .. Det lutar åt att hon ska få göra ett vetrinärbesök under veckan.Hon kom hem med "mindre" frätskador på läpparna och utsidan av tungan .. Inte mera än Arne därav som jag tror mej kunna reparera henne .. Men,hon är riktigt halt på ett framben. Så pass halt att hon inte stödjer på det. Jag kan inte finna några frakturer eller frätskador som kan framkalla hältan ..Hon sover mest,gör något enstaka försök att få gå ut men hon har utegångförbud och verkar ta det ganska bra trots allt!

Nu tar jag mej i kragen .. lastar katter och åker!