onsdag 26 maj 2010

It goes on and on and on ..

Vetrinären i går lämnade mej ifred och gav Arne hela sin uppmärksamhet! Hon är bara en guldklimp i tillvaron min vette .. alltid lika lugn,har alltid tid och det finns aldrig några nya patienter som stressar henne i väntrummet! Hon har inte den flaschigaste mottagningen men hon är gammal i gamet och kan sina saker.

Hursomhelst slapp vi droga Arne,han är en snäll och godmodig katt rakt igenom. Kollade i munnen på honom .. där fanns det en sönderfrätt men läkande fläck på tungan storleksmässigt lika stor som gårdagens 50 öringar. Han var angripen i svalget men inget som inte kommer att läka. Såren under hakan är upprensade och kommer att läka . En massa små frätskador på benen men inget allvarligt. Efter att ha skådat igenom hela katten fick han dropp 5 dl tom och det gjorde att hela katten blev nästan som ny! En helt annan glans i ögonen och det var inte en sekund för tidigt!

Väl hemma igen sov Arne invirad i en pläd i typ 12 timmar på raken.

Jag då? Jo,jag fick ut ny hostmedicin som fktiskt går att dricka. Den morfinbaserade värstingsorten är ju verkningslös iom att jag spyr av bara smaken! Sen fick min stackars näsa en ny corticon baserad näs spray iom att jag snorat så det blöder vid minsta nysning .. Bara nu att hålla tummarna för penculinet ska verka och febern ger med sej!!

Kvällen avslutades med att Karl - Astrid kom hem efter drygt 3 dygns frånvaro .. tyvärr har även hon fått skit i sej! Känner bara en stor skräck inför vad som komma skall,2 katter är än så länge utan frätskador .. magkänslan säjer att det är inget som kommer att vara!! Ju längre dagarna går och tankrna maler i skallen på mej vaknar ett hämdbegär .. Faan vad jag önskar att få utsätta samme person som ger sej på djur för sin egen behandling!