onsdag 19 maj 2010

Grattis min hormondrake på 17 års dagen!

Anar att alla föräldrarkänner samma sak .. Hur har tiden kunnat kuta iväg så fort???
Det känns som igår när han skrek dygnet runt .. Jag tycker inte alls det är länge sedan som dagis personalen var bland det underbaraste som fanns .

Första skoldagen som vart en katastrof och slutade med ett irriterat samtal till rektorn *L* .. jo då arga mamman fick sin vilja igenom!

Första gången polisen ringde ( har bara hänt 2 ggr )och jag såg min stackars unge förskrämd i en polisbil .. Naturligtvis efter att ha försäkrat mej om att han inte varit med om någon olycka då .. Polisens svar klingr än klart i öronen .. han förskrämd??? Nä,sällan vi hittar så kaxiga 14 åringar!! Hm,fel unge sa jag då .. någon annan som uppgett hans namn och tel nr .. stack givetvis iväg och fann .. MIN unge som hävdade att han inget gjort .. Bara varit på fel plats och vid fel tillfälle!
Efter många turer så var hans oskuld bevisad och kaxigheten har bestått *L*

Han är bra go min onge ..
Visst är han bland det lataste och lättirriteraste som någonsin gått i ett par skor. Hans minne kan lätt liknas vid en guldfisks .. Hans rum är som oftast en sanitär olägenhet och anticimex skulle förmodligen finna mycket att laborera med där ..

Men ..
Han kan skilja på rätt och fel.Han är en jävel på att charma gammla tanter ( det är en tillgång ). Han är snäll mot djur och han avskyr lögner och orättvisor ..