måndag 17 maj 2010

Min granne och jag .. vi har det inte så bra!

Grannfejden nästa?
Nä,fullt så mycket har jag inte tänkt att vika ut mej men lite kan jag bjuda på här!

Jag har väl aldrig riktigt dragit jämt med min granne,när hormondraken var liten var det jag som fick gå in på hans gräsmatta och hämta bollar osv.
En och annan konflikt har det väl varit genom åren och det har naturligtvis varit pga mina katter.
På sätt och vis kan jag kanske förstå men samtidigt kan man väl som vuxna människor ha en dialog .. Trodde jag ja!

Förra gången vi rök ihop blev det en väldigt låg nivå på det hela .. Så pass låg att jag idiotförklarde grannen och vände honom ryggen .. barnsligt men ..

Den här gången började eländet med ett konstigt ljud.
Både jag och hormondraken fick vad jag tror man kan kalla tinitus så fort vi gick utanför dörren .. värst var det på baksidan.

Efter en veckas tjutande gick jag över till grannen och ringde på,frågade om dom oxå hört det tjutande och otroligt irriterande ljudet? Tror inte dom uppfattade ljudet som värst irriterande för grannen svarade med ett stort leende att det var en kattskrämma!

Jo tjena .. ska inte det vara ett överljud som bara djuren ska höra?? Jag kan inte gå utanför dörren utan att det tjuter i öronen,inte ha något fönster öppet för det skär genom märg och ben ..
Ringde kommunen samma dag och dom kom som ett skott för att mäta ljudet. Då låg det på 43 decibel och det har sedan dess ökat i styrka ..
Ja,nu väntar jag på att kommunen ska reda ut härvan åt mej ..

Under tiden som jag väntar och ser ett stoort skadestånd komma in på bank kontot ser jag även mina katter och även andras nonchalera grannens kattskrämma. Dom verkar mer eller mindre dras till ljudet än bli skrämmda .. Undrar hur detta ska sluta??