söndag 30 maj 2010

Jag biter ihop i ställer för att jag bryter ihop.

Ny dag och nya tag!
Gårdagen var allt utom underbar men nu är den över,det som hänt kan inte göras ogjort och det är väl hög tid att jag rycker upp mej.

I morrn börjar en ny arbetsvecka och därmed måste jag planera! Inte nån av mina starka sidor. Man lägger sej ju till med vanor och ovanor .. båda delarna är rätt svåra att bryta! Helt plötsligt har jag blivit "fotbollsmorsa" .. Alltså har jag en massa tider att passa bara så där! Det knäcker mitt schema rätt bra när det gäller att synka jobb-hundar-hästar. Men problem är som alltid till för att lösas!

Sen kommer vi till det här med mat och hormondrake 2,hon är ju hemma 24/7 till skillnad mot hormondrake nr 1 som är hemma varannan vecka.. Hormondrake nr 2 är den som spelar fotboll och som i alla fall enligt mej behöver mat på bestämda tider .. Ett helt nytt koncept i min lilla familj *L* detta är något som även drake nr 1 upplyst mej om!
Utöver maten så kommer planeringen i att alltid ha rena träningskläder .. Efter en vecka med drake nr 2 inser jag att några som är guld värda torde vara just fotbolls mammor/pappor som fixar av att hålla koll på allt vad det har med sej !

Visst kommer jag oxå att falla in i trallen .. inte snack om annat men det lär bli en hel del bök och stök innan jag kommit dithän!
Tvivlar starkt på at det här hade funkat om jag inte kännt drake nr 2 sedan tidigare .
Tycker nu när jag tänker till faktiskt ganska synd om henne .. hon flyttade in i ett regelrätt kaos .. lite värre kaos än vad det brukar och vad hon redan visste om. Jag med sorg i hjärtat efter Gunnar och allt som varit med katterna .. en jävligt envis förkylning/lungininfalammation och därutöver kanske lite udda arbets pass.

Allt detta har ju relaterat i att det inte finns ett uns av ordning inomhus .. min trädgård förfaller och jag har väl inte varit den roligaste människan att umgås med. Å andra sidan .. det kan faktiskt bara bli bättre nu!!