måndag 16 mars 2009

Ack Värmeland du sköna

I går fick vi här uppe i skogarna sol och lite värme .. Fåglarna kvittrade och det luktade faktiskt vår i luften!
Som om inte det var energi kick nog så hörde jag årets första fiskmås,det för mej är vår!!

Tror temperaturen ute närmade sej + 10 grader en sväng,när sådant händer blir mitt lilla kyffe väldigt varmt så jag drog naturligtvis ner pannan,det var fortfarande härligt inomhus när jag klättrade ner i sängen.

Somnade som en stock och tror jag sov rätt skönt fram tills jag började drömma. I drömmen låg jag naken i en igloo som börjat smälta .. Kallt och blött alltså! Ärligt talat jävligt kallt och lika jävla blött .. Det tar ju i alla fall för mej en stund att gå från dröm till vaket tillstånd. Jag brukar tänka i drömmen ( eller så är jag ½ vaken ) att det är bara en dröm och inget att haka upp sej på .. Kan bli rätt panikartat när man drömmer att man är kissnödig och är på toaletten .. Många tånaglar som rykt när jag galopperat från säng till toalett!!

Hursomhelst så var det nog på det viset i natt oxå .. först intalade jag mej att jag bara drömde om kyla och väta,att jag bara behövde räta till täcket och fortsätta sova. Så gjorde jag oxå utöver att när täcket omslöt mej så vart det ännu kallare och ännu våtare.

Som djurägare finns inte många tankar annat än att något djur haft antingen våta drömmar eller helt enkelt kissat i sängen.Blev faktiskt lite varm av ilska när jag började knyckla ihop hela sängen .. Orkade inte gå ner md paketet till tvättstugan och hivade helt enkelt hela dritten på golvet.

Fick fram en min morgonrock och en pläd .. tänkte att det duger fram tills jag ska gå upp. När jag väl fått på mej morgonrock och pläden var uppdragen till hakan var jag naturligtvis klarvaken. Det som råder bot på sömlöshet mitt i natten är kaffe,knatar upp och ska micra en kopp .. inte gott men likväl det koffein jag så väl behöver!

Det är då jag får se Sigrid och diskbänken,Sigrid är då alltså en bauta pälsad katt hur mycket långt hår som helst.. Normalt ser hon ut som ett stort garn nystan med ben på .. nu var det inte mycket till katt för hon var genomblöt.

Svårt och veta vad som fått Sigrid att ta ett dopp i diskhon,knappast för att hon kände sej smutsig i alla fall ..
Men men .. jag får en helren säng i alla fall ..slipper även oron för att nått djur gått från rumsrent till icke rumsren stadie ..