onsdag 25 mars 2009

Vilken underbar natt!

Kom i säng ganska tidigt i går .. låg och läste en bok om Djhingis Khan en rätt facinerande varelse som jag länge varit nyfiken på.

Hör att något låter,ja ett sådant ljud som inte förekommer annars och masar mej upp för att kika. Smyger ut i köket där ljudet kommer ifrån och ser min varg stå uppe på köksbänken .. Jupp uppe på !!! alla fyra benen hade hon fått med sej och detta ljudlöst. Det ljudet jag hörde kom ifrån att hon käkade kattmat och skålarna for runt på bänken. Jädra hund!! jag gastade till .. både hund och allt utom soda stremern for ner i golvet. Till saken hör att byttan med kattmat är ganska stor,får ju ha det så iom att katterna är många .. Byttan var full när jag lade mej och hunden hon hade käkar upp nästan allt.

Inte så att jag gråter för att kattmaten tog slut,köper 15 kg åt gången så det finns alltid att ösa upp nytt .. Det som retar mej är mer ATT hon gjorde det,hon har ju alltid egen ( hund ) mat framme. Begriper inte riktigt varför kattmaten är så mycket mera lockande än hundmaten .. Smakar den godare eller är det som i lustgården?? Förbjuden frukt smakar bäst?

Ja,ja ingen större skada skedd .. trodde jag ja! Slog igen boken efter en stund och somnade som ett barn,för att sedan bli väckt av en gnyende hund.

Nu vet jag varför hundar inte ska äta kattmat!! Dom skiter raketbränsle av det!! Ungefär 5 dl kattmat kom ut X10 .. En gång i halvtimmen dessutom,första gången insåg jag att det inte fanns tid över för att klä på sej.. Bara att kasta på hunden koppel och häva sej ut genom dörren .. Därute var det kallt! ungefär -1,andra gången fick jag på mej långkallsonger .. fortfarande lika kallt. Resten av natten sov jag en ½ timme åt gången iförd långkallingar och termobraller ja och så naturligtvis en tjock tröja.

Ska om jag orkar under dagen bygga barikader i köket .. inte en till sån här natt!