söndag 22 mars 2009

Lik delar i sängen

Gick och lade mej tidigit i går och somnade faktiskt med en gång.. Hör inte till vanligheterna när sonen är ute på byn.
Under senaste veckan har hundarna varit utestängda från sovrummet för allt hår dom lämnar kvar när dom går därifrån. Det fanns tydligen en gräns för mej oxå .. och dessutom har jag aldrig varit med om någon fällning som den här.

Renbäddat var det när jag smidigt som en panter gled ner mellan täcket och sängen .. Just det här att jag hade bäddat rent under morronen fick mej att glida upp snabbt som faan med ett skrik dessutom .. Något kallt och glatt låg vid mina fötter .. en död kattunge? Nope! Ett märgben,det måste ha följt med tvätten i maskinen .. lyckats ta sej med in i tummlaren och tillbaka till sängen.

I min värld är väl inte ett märgben något att haka upp sej på egentligen. Men det slog mej hur äcklig man egentligen är som hundägare,hade jyckarna nu haft tillträde till sovrummet vore slutstsen enkel när man stoppar ner fötterna och känner något som inte ska finnas i en säng.

Jag delar alltså säng med lik delar!!