lördag 14 mars 2009

Hög på fruktsocker ..

Har sedan några dagar tillbaka upptäckt att i mina gömmor fanns det inte bara en utan 2 st elektiriska prylar som man gör smooties med. Förmodligen något som min förre sambo glömmde kvar.
Men .. jag fick någon form av hysterisk hjärn aktivitet när jag fann dom .. plockade ihop apparaturen och började sen fundera på vad man ska stoppa i. Första omgången gick jag lös på färsk frukt och insåg skillnaden mellan jouice centrifug och smootie apparat. Nästa görsök gick bra mycket bättre och här sitter jag i dag!

Har under veckan som min son varit hos sin far inte lagat ett mål mat .. Rena hälsokuren det här .. Lite frukt och nån form av vätsak ( sockerfri så klart ) ett bruum å det är klart. Nyttigt så det riktigt sprätter om mej,mätt blir jag och helt klart mycket bättre än mat om man ska kika på vågen.

Inser vilken tur det var att jag inte satte igån och städa skåpet där jag har min fritös ..

Nåväl,detta hysteriskt sunda lär ta slut förmodligen redan i kväll .. Min födelsedag närmar sej och mina föräldrar är väl dom enda som fortfarande envisas med att fira mej. Begriper inte riktigt varför,finns liksom inget att fira om jag får bestämma.

Det är lustigt,först ville man fylla 15 för att köra moppe lagligt. Den dagen jag fyllde 15,sparkade igång moppen och for till stallet kändes det inget annorlunda än tidigare dagar.

Efter 15 hägrade 16 ( i alla fall för mej ) då kan man ju ta mc kort .. ännu roligare iom att det fanns en 125-a i källaren. När kortet väl var taget så hade min far lyckats få motorn att skära .. Ja,ja bara 2 år kvar till 18 och få ett riktigt körkort ..

Sist men inte minst kommer den ultimata dagen när man kan gå in på systemet .. men som alla värlänningar vet så säljs där ingen skogstjärna och detta besök betyder med andra ord inte så mycket i mina trakter ändå.

Sen då? vad har man kvar??
Inget egentligen ..

Hade man frågat mej när jag fyllde 20 hur mitt liv skulle se ut vid 40 så var nog skissen klar!
En karl som jobbade 3 skift på bruket,förmodligen en volvo 245-a och en schäfer. Hus skulle vi förmodligen ha och antagligen beläget på den lokala "guldkusten" .. Barn,nja det var knappast aktuellt vid 20 anar jag. Själv skulle jag nog jobba på det lokala "sjukhemmet" och allt skulle vara en dans på rosor.

Nu sitter jag här vid dryga 40,har iofs hus och barn .. Singel mamma sedan graviditeten .. Bara där har det gått överstyr rätt duktigt ..
Jobb är det sedan 1 månad tillbaka rätt dåligt med iom att kommunen gjort en drös omstruktureringar som inte gynnar någon. Schäfer finns det väl inte någon men väl en schäferkorsning ( nära skjuter ingen hare bara skrämmer *L*)

Trots tre stora hundar så finns ingen volvo i familjen .. inte ens en combi. Gjorde ett lätt gästspel på volvo för ett år sedan,något jag ångrar bittert!

En karl i huset ..


Återkommer till den saken om några år tror jag ..
I värsta fall har väl sonen utvecklats till karl från hormondrakestadiet.

Men jag är rätt nöjd ändå .. Fram tills min mor insisterar på att fira min födelsedag!!
Kan hon inte bara skicka en bauta stor bukett med mörkröda tupilaner och glömma hela grejen?