tisdag 17 mars 2009

Nu är det vår!

Morgonpromenaden!

Jag blev ordagrant släpad runt byn, hundarna lokaliserade gula härligt doftande fläckar på olika ställen samtidigt. Trodde faktiskt att dom skulle dra isär mej i alla fall två bitar .. som tur var lyckades jag hålla ihop.

Inte nog med alla helt underbara dofter,när jag skulle gå över vägen och börja vandringen hemmåt såjer min vännina som var med - va? ska vi inte gå hela varvet??- Vilket varv? det är den här vägen vi har gått varenda gång vi varit ute .. ! Nä svarar hon jag brukar gå **** ja å så berättade hon. Jaha ja .. hade jag vetat vilken jäkla hurtbulle hon blivit kunde jag lika gärna gått själv.

När vi kommit nästan halvvägs är jag tvungen att stanna och försöka sätta diskarna i min rygg på plats . Det funkade inte att justera sej själv på öppen gata,men när jag stog där och krånglade så kikade jag automatiskt ner i backen.. Gissa vad jag såg? jo med 30 cm avstånd kröp det 2 daggmaskar på trottoaren. Daggmask i mars på en torr trottoar?? Första tanken var ju samma tanke som alltid kommer för mej när jag ser maskar på utsatta ställen,dvs kasta dom på närmsta gräsmatta .. Men jag fick lämna dom! valet stog mellan pest eller kolera för snön låg i alla fall på runt 10 cm vart jag än kikade. Frysa ihjäl eller torka? svårt val! Frös dom ihjäl så var i alla fall valet deras eget .. Men dåligt samvete fick jag / har jag .. kom långt senare på att i mina blomkrukor är det både varmt och fuktigt.