torsdag 12 mars 2009

Är jag en varulv?

Det är väl inte helt fel att ha sällskap om nätterna .. Men just gubben i månen ställer nog med mera förtret än glädje.

Fullmåne i 2 dagar,i dag lär han lugna ner sej om jag inte har helt fel. Trodde det bara var gammlingar,pms kvinnor vargar och varulvar som blir påverkade .. Icke heller!! Eftersom jag har svårt att falla in i tidigare kategorier har jag dragit en slutsats av att även helt vanliga dödliga påverkas oxå.
Känner mej som en zombi just nu,går runt i sängen som varvräknaren på en bil framförd av gammal man i hatt. Lyckas jag väl somna så drömmer jag dom mest märkliga drömmar .. Vaknar tidigt,allt för tidigt och får spendera halva dagen med att kolla upp mina drömmar. Jo då,det är ond bråd död svek och allehanda kiosk litteraturs förteelser som dyker upp i drömmarna vid fullmåne.

Min förste sambo fick stå ut med mycket under fullmåne .. han kunde mitt i natten väcka mej för att jag slagit honom .. Själv tyckte jag i mitt halv vakna tillstånd att jag var i min fulla rätt att nita honom .. inget konstigt med det!! Jo - jag kommer ihåg mina drömmar och innan jag vaknat till sans så tror jag även att dom är verkliga mellan varven.
Som om inte det egentligen räcker så kan jag mitt i en dröm vakna till .. gå på toa och sedan lägga mej för att fortsätta på samma dröm. Vore ju helt super om jag samtidigt kunde få bestämma innehållet själv!!
Tyvärr har den gåvan delats ut till någon annan annars kunde jag ha det riktigt trevligt nattetid .. Inte mycket som skulle saknas i mitt liv då inte.

Utöver fullmånen har en präktigt pilsk hankatt letat upp mitt hem .. Han sjunger serenader utanför mitt sovrumms fönster och har parfymerat min ytterdörr. Som den evige och troligen bestående singeln får man väl vara glad för det lilla .. Och skulle nån riktig karl mot all förmodan ta fram banjon och yla under mitt fönster får jag ta itu med det då.