fredag 20 mars 2009

Plågsamma djurförsök ?

Det är nästan så att jag ellan varven skulle kunna skänka djuren till plågsamma djurförsök.. Ungen till klubben för barnlösa kannibaler,varför kan man inte magasinera dessa monster en månad eller två?

Ungen är förvisso en hormondrake som man bör/ska ha visst överssende med men det finns gränser där oxå! Upptäckte att hans skor var trasiga i förrgår,som den mamma jag är bar det av till skobutiken för att köpa nya.
Ute är det nu ( dagtid ) som bekant rätt blött och slaskigt .. gissa vad han sätter på fötterna när han ska gå ut? Jo,mycket riktigt dom gammla och trasiga skorna som får champinjonerna mellan hans tår att frodas.

Som om inte det räckte på sko biten,frågade honom för en stund sedan om han kunde tänka sej att förpassa dom illaluktande och tillika trasiga paren som står i hallen till soptunnan? Icke!! tvärnit!!

Bägge paren utöver dom nyköpta har stora sprickor under hälen .. jag har länge funderat på varför hans skor går i sönder där och har nu svaret. En rätt udda gångstil är under vad jag tror en längre tid och omsorgsfullt utveckla .. Detta då för att byxorna som med nöd och näppe hänger uppe aldrig ska kunna halka längre ner än till knäna.

Djuren .. vad ska man egentligen ha dom till? Har rastat X flera under dagen .. mat har dom fått och ändå blir det ingen lugn och ro. När det gäller hundarna beror det på en så simpel grej som rådjur. Jag har av någon konstig anledning blivit utsedd till den här veckans samlingsplats förpilska? rådjur. Dom låter och doftar förmodligen rätt gott oxå,skulle kunnat funka för mej om inte deras dofter stannat kvar i min trädgård. Sista kvällskissen sköts runt knuten och där råder för stunden blixthalka! Hundarna drar som galningar och jag far som bambi på hal is .. visst har jag broddar .. men inte på mej för den lilla turen ..

Pricken över i blir på den här kvällsturen när nån av hundarna lyckas överlista mej .. med det menar jag att en jycke drar som en besatt under tiden passar en obevakad jycke på att rulla sej i den doftande sörjan som rådjuren lämnat kvar. Bara att gå in och tvätta av en jycke .. andas ut och borsta tänderna .. ja ungefär där brukar nån hund börja pipa och visa tydliga tecken på kissnödighet .. Here we go again!!