måndag 9 mars 2009

Puss på teknikern

Ja det var väl just så jag kände tidigare i dag när jag kom hem!
Slog mej in i hallen efter att ha varit i stallet och något var sej inte likt .. det tog faktiskt en bra stund innan jag förstod vad det det var som fattades. mitt modem står på en byrå i hallen,det har under snart 4 veckor blinkat värre än en polisbil i uttryckning. Nu lyste lampan med ett fast och harmoniskt sken utan en tendens till att blinka.

Det är ju helt otroligt!!! Här har jag ringt bredbandsbolaget exakt kl 12.09 ( enl bredbandsbolagets utsago ) varenda dag sedan uppkopplingen rök. givetvis ringde jag i dag oxå .. fattas bara annt!! Just i dag kom jag på den briljanta iden att dom skulle faktiskt få bjuda mej på ett mobilt modem. Smart va?? och jag kom på det alldeles själv dessutom :-).

När jag efter en stund i tel kö framfört mitt budskap som har varit exakt detsamma hela tiden var det rätt skönt att ha något nytt att säja. Så jag framförde mitt budskap efter att i vanlig ordning förvissat mej om hur min status i cybern var. Många lustiga förklaringar har jag fått och i dag var inget undantag kan jag upplysa om.

När jag sedemera yppar min briljanta ide (som tro det eller ej uppkom under den där stunden på toan som alla har men som ingen pratar om) .. så säjer "teknikern" att det tar ju två arb dagar för modemet att komma fram... Eh? ja svarar jag tålmodigt och undrar vart han vill komma med det. Ja innan dess kan du ju ha fått tillbaka din uppkoppling säjer killen ..

Vilken jävla idiot!!! Han är definitivt inte tonårsförälder som genomlidit ett sportlov med en unge som inte sportar ..
Hursomhelst så upplyser jag grabben om att den har jag hört förut .. Skicka modemet och sluta tjafsa ..
Och här är jag nu igen .. ett trådlöst modem på väg och full fart på datorn .. visst är väl livet underbart ibland.