lördag 17 oktober 2009

Allt ont har väl nåt gott med sej ..?!

Vaknade vid 06 draget av ett välbekant ljud på alldelles fel ställe .. Ljudet av en katt tass som vanligtvis förknippas med toalettbesök ( för katten då ) .. Ljudet var allt för nära,dvs i stort sett i örat på mej .. ryggont till trots så flög jag som ett ovanligt smidigt kylskåp upp ur sängen . Nja,fuskade lite .. har knutit skärpet till min morgonrock i elementet för att kunna dra mej upp .. har sina fördelar att jobbat 26 år inom äldreomsorgen,man lär sej diverse knep!

Hursomhelst fann jag katten som än inte hunnit sätta ner rumpan .. det var Milko! Katten som alltid varit rumsren sedan dag 1! Konstigt .. tar katten å går mot toaletten där lådan står .. Som tur är var det inget nacksinns tag och bannor utan mer .. ett nyvaket "vad tusan gör du ?" grepp.
stackars pissemissetrasan .. Colosso ( 65kg + ) hade lagt sej mot dörren och klämt till den .. ingen katt tass som kan pilla upp den dörren.
Sen händer det roliga i historien!
Milko dumpar ner rumpan och akut kissar .. hon är fö den enda katten som har sinnes närvaron att dölja det hon gör på lådan .. Men inte nu inte! Hon drar som avlöningen för en kommunal arbetare ute i hallen ( snabbt alltså ) och "mjauar" .. Småkatterna kommer som ett skott och det blir kö på lådan .. *L* Sigrid orkar inte vänta på sin tur utan sätter sej och kissar berevid badkaret .. Smarta katter .. rumsrena katter .. Goa katter ska få kokt siklöja till midda i da!

Ja .. så här tidigt brukar jag inte vara uppe .. Men jag vaknade väl till rätt bra .. så nu har jag bakat scones och funderar på när sonen kan väckas ?
Själv fick jag det sedvanliga maskulina besöket i sovrummet rätt tidigt i går ( John Blund alltså )läste Harry Potter till 21.57 .. sedan minns jag inget mer .. Drar en smart slutsats av att jag somnade då .. när ungen kastade in handduken vet ingen .. Med hans humör kanske jag ska vänta lite.

Tar ett pillur så kan jag ta en tur med hundarna om en stund i väntan på att hormondraken i alla fall börjar röra på sej.