tisdag 27 oktober 2009

I do lööv my animales!

*suck* somnade som en gris igen .. ( jo jag snarkar ) och sov fram tills 01.52 .. Var förmodligen omständigheterna som väckte mej efter 3 timmar i bingen .. Sonen var vaken,uppe å muddrade kylskåpet .. Den tjocka schäfer korsningen hade barrikaderat dörren till toan som den slarvige sonen inte hängt upp handduken på dörren till ..
Hannduken hänger hänger där för att den feta schäferkorsningen inte ska stänga till dörren när han sover och katterna inte ska kunna ta sej in på toan.. Hörde alltså i sömnen ljudet man inte vill ha varken vid sitt öra eller i närheten av näsan .. en katt som skrapar!

Klarvaken och snabbare än stålmannen greppade jag i mörkret katten på golvet under min näsa och flög mot toaletten ( fortfarande kolsvart runt mej ) Fick tag på handdtadet och undrade vem som låst dörren,innifrån då iom att det inte finns nyckel på utsidan .. Känner mej fram med foten och där ligger en fet schäfer och sover .. Ja,den jäveln sover trots att deet råder världskrig runt om honom .. å jag ä vaken! Får in katten på toaletten .. tänder upp kåken för att kolla om jag hann eller om det är läge att skura! Katten hann jag få iväg .. pustar ut och ska lägga mej .. Av någon anledning äntrar jag sängen från fel sida och sätter min fot i nåt som kan påminnas om gårdagens "slime" produkter .. Möjligtvis en gul slime som varit använd länge och även tappad i diverse saker .. fast lite,lite mera lättflytande. Klartänkt som jag är mitt i natten när sömnbehovet är som störst .. tar jag fram skurhinken.. Vatten,Ajax och en flaska klorin skvimpar med mej in i sovrummet som jag borde ligga och sova i!
Vrider ur moppen och skrider till verket .. nynnande faktiskt mamma är lik sin mamma .. snudd på bättre än vad Sivan gör ( i alla fall om man ska se till omständigheterna ).

Skurar!Skurar!Skurar! Inser sedan att det är förbaskat svårskurat .. Tänker till .. tittar under sängen ( vet inte varför ) finner ett glansigt papper. Kan d möjligtvis vara pappret till 1 kg smör som jag trodde blev kvar i affären?Jo ... Är det uppspytt smör jag torkar?Jo ... Byt vatten till kokhett ( vattenkokaren fick jobba ) vatten .. Ajax får på båten av en ½ flaska YES å påt igen.Nu stinker mitt sovrum en konstig blandning av klorin och YES men golven har fått en glans värdigt ett slott! Sovit? jag .. nope!! Fanns ju mattor på golvet oxå .. Å en jycke som varit ute ett antal gånger och spytt .. gjort både det ena och det andra X flera.