tisdag 6 oktober 2009

Det går emot mej!!

Ungefär en vecka efter jag erkännt för omvärlden att en Audi kanske inte är den sämsta bilen .. så brakar dito!!
Ett hjul lager!! Sjysst,jag har hela veckan planerad och det är inte för apostlahästarna jag planerat mina förehavanden!!

Min bilmekaniker gjorde mer eller mindre slut med mej den dagen han sålde på mej Ådin. Han har sålt på mej många bilar och tjänat många pengar på mej och våra affärer .. Detta eftersom jag nu äntligen fått den stora äran att köpa både en riktig bil och en bil som även varit i hans ägo en längre stund .. Hur jag ska tolka det vet jag inte riktigt .. Hursomhelst så var det Ådis fd "husse" som lånade Ådi under söndagen för att dra med .. När jag under sö kvällen fick tillbaka Ådi så var det något som lät! Hjul lager tänkte jag .. var gång jag sagt hjul lager har jag fram tills sö kväll alltid haft fel!! Inte den här gången ..

Tur eller otur?? lagret skulle ha gått i vilket fall som helst .. nu visade det sej att förra hussen även han noterat att lagret lät som det skulle när han tog Ådi .. å att det inte lät som det skulle när han använt färdigt Ådi.Så jag slapp böna och be för att få det åtgärdat.

So far so god! Trodde jag ja!! Ringde bil mekkaren under morronen och ifrågasatte om jag kunde köra en liten bit .. jo då det skulle gå bra .. med kärra oxå? ja då .. Varför jag ens frågade beror på att det är hjul lagret bak och inte fram .. ska tydligen va lite annorlunda det har jag hört!

Fick inte på släpkärran som tur var .. men lastade bilen full med pellets säckar ( tomma ) och for mot tippen .. Ungefär halvvägs började det låta .. väl framme var det ett jädrans oljud!! Ringer än en gång fd husse och berättar .. Frågar givetvis kan jag köra hem eller ska jag ställa bilen och lifta??
Kör men jävligt,jävligt försiktigt! 30 km i timmen .. 50 m från huset är det mer eller mindre kört!!
Nu står jag utan bil .. snart utan uppvärmning ( pellets ) och utan möjlighet att hämta .. var ju det jag skulle göra efter att ha tömt plastsäckar från förra ransonen.

Pannan som jag själv bytte tändanordning på och det helt galant utan några som helst komplikationer .. Strejkade när jag kom hem .. starta upp .. suger en jävla massa pellets för att få igång och få upp temp .. natten kan bli kall!!
Ja,ja tur att jag har djuren .. bara att återigen släppa in dom i sovrummet .. på med mössa och halsduk .. wiskeyflaskan brevis sängen så ska jag nog klara en natt i dom djupa mörka,kalla värmländska skogarna tills hjälp anländer i morrn!