tisdag 20 oktober 2009

Äntligen är vi överrens!!

Många långa mer eller mindre hetsiga samtal har förts , mellan mej och pappa så klart *L*!
Och det gäller min trädgård!

Mor och far anlände i dag för att göra ett ryck ute hos mej .. min alldeles egna speciella rygg sätter ju P för merparten av allt sådant arbete .. Jo,det finns nog i grund och botten ingen som har så underbara föräldrar som mej även om vi kan gå hårt åt varandra mellan varven!!

Jag har en stoor gräsmatta och en mindre stor längtan till att klippa den. Sonen lovar å lovar men .. han är 16 och jag har i tysthet all förståelse för att han både skjuter på det hela och även slarvar nåt katastrofalt när han väl gör det.

Nu har jag och far pratat ihop oss bakom ryggen på mamma .. Gräsmattan ska minskas ner med 3/4 .. här ska det grävas ( inte för hand då ) och planteras nya träd .. Just i det hänseendet höll det på att gå över styr .. Pappa hade modet att yppa lövträd! Skulle inte tro det .. räcker med hassel lunden,den är planerad så pass väl att jag slipper kratta löv där. Men just den planläggningen tror jag inte är genomförbar för resten av trädgården . Så sade pappa tuja .. mamma hörde det hela och sa .. idegran .Jag suckade och uttalade CYPRESS!

Smart jag är!! genom att starta en mindre konflikt mellan mamma och pappa i valet av grönsaker glömmer mamma bort att protestera mot mina och pappas planer. Skulle jag inte tänkt till i dom banorna hade vi stått med ytterliggare en konflikt hantering iom att mamma först skulle protestera ang våra planer att minska ner dom rå gröna ytorna så pass drastiskt.

En ny hundgård är i tanken anlaggd, vi har skissat på gångar .. lite rus och täckväv. En minigrävare ska hyras och då lär far och jag ryka i luven på varandra igen .. vem ska gräva?? Slutar förmodligen med att pappa erbjuder sej att betala kalaset bara för att få gräva .. Snål ( läs fattig ) som jag är så blir det nog så. Å andra sidan kan alltid pappa mutas med diverse bakverk .. ta en paus nu pappa så gräver jag lite ;-).