tisdag 13 oktober 2009

Doggy walk by night in the cold!

Har hängt på jyckarna diverse ljus och ser nu ut som en bunt disco jyckar när vi kommer på kvällsturen ( 1 mil typ ) som går varje kväll .. Tyvärr har jag glömt kameran men det kommer ett foto på hela tillställningen .. Väl värt att se!!

Utöver att vi är en attraktion i sej .. så hoppas och tycker jag att flera hundägare i byn borde hänga på!
Vi får frisk luft och motion .. upptäcker gator vi inte visste fanns .. Hundarna får en bra promenix och allt annat som hör till .
Kan även ses som en tidig laddning inför beach 2010 för den som vill det .. mao så behöver man ingen hund för att hänga på .. Har man ingen jycke och tycker det är meningslöst att gå utan .. Jamen för tusan ,klart vi löser det!!! Jag har alltid någon över *L* finns alla modeller. Utöver allt nyttigt så har vi kul!!

Ja sen då .. jo .. det börjar ju som sagt bli kallt .. långkallingar och vantar har åkt på i morron .. Inte en kväll till i råkylan har jag lovat mej själv .. Ett alternativ kan iofs vara att ta på jeans utan hål på vardera knä !?
Men jag läste för länge sedan att när man fryser så får man celluliter .. alltså försvarets understass från dag 1 med minus grader. Just det .. för dom som jag inte redan eklarerat det här ( tål iofs att upprepas ) så sjunker rumpan under en livstid med 10 cm om man inte rör ordentligt på sej. Vem vill ha häcken i knäveckan??

Nu när jag sitter här och skriver medans ögonlocken åker hiss ( John Blund kom för 10 min sedan ) fick jag en strålande ide .. En ide tillräckligt bra för att ha fötts när man gör som där som ingen talar om men som tom kungen & Siliva gör .. ni vet .. hemlighuset ..

Muta ungen!!
Ja,det gör jag väl daglig dags men det här känns som en viktig sak ..
Han borde kunna ta skateboarden .. ställa sej på nåt bra ställe och servera oss kvälls vandrare glögg .. Nä,nä ingen saftglögg nu .. riktig glögg så klart!! Nog vore det mysigt att kunna sitta i backen .. ha utsikt mot fabriken som ser ut som lilla NY nattetid och sörpla i sej lite varm glögg?Vi blir muntra å glada på samma ställe som det annars brukar börja kännas motigt .. ungen får frisk luft .. lite motion och gör en god gärning..