torsdag 15 oktober 2009

Mera djur ..

Undrar hur man skulle se på sej själv om man inte vore sej själv?
Ahh.. nu får jag inte till det riktigt här känns det som,men jag fortsätter ändå!

När jag är förkyld så är det med livet till låns .. ligger i en hel vecka och ungen får numera klara sej själv. När ungen var liten fick mor och far ta hand om honom. Nu är det inte så att jag ligger och tycker synd om mej själv utan mer att ögonen rinner och svullnar .. näsan rinner oavbrutet och febern jagar sej själv .. Jag är inte kapabel att köra bil iom att jag inte ser något i dimman osv.

Men .. hur jäkla sjuk jag än är ( bortsett från ryggskott då ) så kommer alltid hundarna ut på mer än kissetur bakom knuten. Visst väntar jag tills det är mörkt och ingen ser mej .. Lagom härlig uppsyn .. solglasögon när ingen sol finns .. Snorpapper på snorpapper .. torka näsa och torka ögon ( inte m samma papper dock)

Än roligare syn måste det vara vid dom tillfällen som något av mina två knän strejkar och kryckorna åker fram .. har hänt mer än en gång att jag legat och sparkat som en hjälplös gråsugga .. Ja,kryckor och mer än ett koppel är inte nån bra kombination. Som tur är finns det en liten travbanan inte långt ifrån mej .. ingen belysning och inget folk så där har vi tagit oss fram när det varit som mest illa.
Tyvärr så har den nya ägaren till travbanan satt stopp för all trafik som inte sker på fyra ben och två hjul .. Skulle kunna säja både en och annan sak om dessa människor men ..
Å andra sidan .. undrar om jag får tillträde om jag betalar .. för betalt verkar dom vilja ha för det mesta .. kanske ska forska i den saken ?

Den 26-te kommer det hundmat .. inte lite heller .. Just den dagen till ära MÅSTE jag ha frostat ur alla frysar .. Hålla tummarna för alla som sagt att dom vill ha verkligen vill det oxå .. Eller å andra sidan så kan jag hålla tummarna för att det fortsätter å va minus .. då kan jag stoppa maten i lekerstugan .. men hur kul är det å leva på hoppet att jag ska frysa arschlet av mej bara för att min mat inte ska tina?
Ja .. just det .. det sjuka i historien är att inte skulle jag ta risken å tina jyckarnas mat .. Näää,det är allt människofödan som får stryk på foten i så fall.