onsdag 14 oktober 2009

Farligt,farligt men härligt härligt! ( Rolf )







Har varit mycket hund för mej dom senaste veckorna ..



Inget fel i det,snarare tvärtom !






Tänkte återge för dom som inte redan hört historien om Rolfs upptåg som egenhändigt utnämd konservöppnare.






Innan jag gör det så blir det en tillbaka blick ( underbart att se det som en tillbakablick ) om just Rolf.






Rolf .. en blandras mellan hopp och förtvivlan kan han utan att överdriva kallas för!



Första gången vi sågs var han dränkt i slem och spyor .. något av det absolut fulaste jag någonsin sett. Smal som ett benrangel och dessutom livrädd!






Han skulle bo hos mej i väntan på ett eget hem .. och under den tiden skulle jag göra hund av honom .. Innan jag ens sett ett foto på eländet svarade jag när frågeställningen kom att .. - inga bekymmer men ni får köra hit honom! -






Så låg han där under min cypress .. Ala hade uttalat sej i ordalag som .. speciell .. kanske inte så framåt .. Ala lägger inte till och hon drar inte ifrån .. Hon är i mina ögon rätt så konkret ..






En fika så for Ala och tjejen hon hade med sej .. lämnade mej och mina nu 3 hundar åt vårat öde. Ett öde som skulle visa sej vara helt utan gränser!






Jag kan skriva sida efter sida om Rolf men ska försöka dra ner det hela rätt ordentligt!






Rolf visade sej vara en livrädd terminator!



En ulv i fårakläder ..






Nu har hans dåliga sidor som tur är försvunnit,men vägen dit var lång och dyr!






I slutet på Rolfs terminator tid började jag att jobba . trodde aldrig det skulle fungera iom att mitt hem vid den tidpunkten var i stort sett söndertuggat. Men för att återställa måste man ha pengar och pengar tjänar man genom att jobba .. pedagogiskt värre!






Den här dagen hade jag gjort ett em pass. Kommer hem,tar som vanligt en svart sopsäck från rullen som alltid låg på trappen. Ja,det är enklare att bara kasta allt han förstört än att försöka laga hade jag vid det laget lärt mej.



Öppnar dörren och kikar in .. inget i hallen där han vanligtvis brukade samla ihop sina söndertuggade fynd. Tänder lampan och kikar in i vardagsrummet .. inget där heller .. Nästa tanke blir då .. åh nej !!! inte madrassen i dag igen .. Hade då precis köpt min tredje uppsättning säng och täcken/kuddar. Inget där heller!!!






Vafaan har jycken nu hittat på .. då trampar jag på något vasst och skriker till av ren och skär rädsla/fasa .. En söndertuggad plåt burk! av typen .. kattmatsburk ..



Kollar inte jycken utan ringer djursjukhuset .. kostar 200 spänn .. förbered för operation .. blod,han måste ha massor av blod ..






Vetten i telefonen blir lika uppe i varv som mej ..



Som tur är har hon närvaron och fråga hur mycket blod jag tror han har "tappat" .. nja .. Nja . nja .. Jag vet inte ? - Uppskattningsvis frågar hon ..






Det är då som jag inser att det finns inte en droppe .. att Rolf sitter brevid mej och undrar varför vi inte gått ut än.






Snacka om bortgjord!!!



Hundkräket hade inte så mycket som en skråma i munnen,jag höll på att dra igång jordens liv för att rädda hunden som inte behövde räddas ..






Här är ett foto på hur konserven såg ut .. Den första i raden men absolut inte den sita .. Numera har han lärt sej .. Ställer jag fram en kattmatsburk och diverse konserver med tomater och annat skoj som man har hemma .. så ratar han allt utom just kattmaten. Kan han läsa eller är handhyggienen på kattmatsfabrikerna undermålig??