söndag 11 oktober 2009

Människan är att en konstig prick

Jag får allt större inblick i varför jag trivs bättre i djurens sällskap än i människors.
Mina hundar gör det dom ska sedan tar dom det lungt! Är dom "nödiga" när vi går ut så gör dom sina behov och sedan travar dom på. Är jag nödig och går in på rummet där man gör sina behov hinner det hända mycket innan jag får hela processen avklarad.
Skrattade faktiskt åt mej själv i går .. hade intagit en kopp te för mycket,tunnelseende och i slutet på tunneln fanns bara toaletten.

Hoppar över diverse djur sol ligger och dräller på golvet .. tar ett stort och elegant hopp över dammsugaren och är framme. Kan det vara som så att det blir tillt när vatten nivån i kroppen når öronen? Satsar på det .. för jag avbröt i alla fall jakten på toaletten med att starta dammsugaren och suga upp lite kattsand som hamnat brevid lådan.Sedan händer det som i stort sett aldrig förekommer i mitt hem .. jag ställer undan dammsugaren??? Den ar för tusan stått mitt på hallsgolvet i alla fall 2 veckor!!

Nån som tror jag sätter mej på toa här ? .. nope! Kommer i samma veva på att det är stopp i handfatet .. man tvättar ju händerna efter ett toa besök och det går ju inte om det är stopp i handfatet ..
Ja,när jag väl var färdig med den saken ( som jag dessutom avskyr )var det snudd på att min 41.½ år långa rumsrenhet var ett minne blott.