fredag 16 oktober 2009

Då var pappren på lådan då ..

Tusan!
Är det ingen som kan ge mej ett jobb i närheten? Jag vill inte stämpla ..
Vägen till Norge är lång .. mörk och ensam . Och jag kör Ådi!

Hur ska detta gå?

Jo då,jag är helt övertygad om att det kommer att gå bra .. Dom gångerna det känns motigt så ska jag tänka på att min skatt hamnar i Norge .. kanske inte det jag drömt om men i kommunen hamnar den inte och det är väl vad som räknas i dagsläget!!
Har ju blivit rätt bekväm med att ha jobbet på andra sidan gatan .. förjävligt att erkänna men jag trivdes rätt bra med att ha det så.

Så vad kan nu gå fel? Att ungen sparkar bakut eftersom han måste ta hand om hundarna när jag är borta? Rätt liten eftergift har jag upplyst honom om .. I alla fall om han ska välja mellan att gå ut med hundarna och rensa kattlådan gentemot att äta havregrynsgröt 3 ggr om dagen .. Just havregrynsgröten tror jag tog skruv ..

Har genom enkel huvudräkning kommit fram till att 9 pass i Norge är vad som krävs för att jag ska få firman att gå runt!
Finns tillfällen när jag är rätt glad över att inte ha så stora krav på livet .. ett sådant är just nu.Att sedan slippa slicka arbetsförmedling och hela den bibban därbak gör att jag kommer få ett oförskämt bra leverna ..