torsdag 15 oktober 2009

Farbror doktorn ..

Jepp var till farbror doktorn i går!
Skulle egentligen bara dit för att förnya recept på mina pillurer som varit trogna följeslagare i många år nu.
Fick för en gångs skull inte samma markatt som dom senaste åren utan en gullig "farbror" som jag haft några ggr.

Markattan brukar dra hela fass för mej .. i 20 minuter mässar hon om beroende och hela bibban .. För att sedan avsluta föredraget med meningen .. - Men det vet väl du efter alla år ?-

Gulligge "farbrorn" nöjde sej med att notera .. ingen överkonsumtion .. och du är medveten .. i det läget nickade jag mycket tydligt å det räckte visst. Han drar igång pekfingervalsen och muttrar lite under tiden ..
Det är ungefär då jag inser att han faktiskt läst min journal .. och då inte bara första sidan .. Gissa om värmen sprider sej i kroppen och jag ler!! annars brukar jag i det här skedet ha rest varenda tagg och ivara allt utom söt och rar!

Muttret blir allt högre och övergår till ord .. - du har röntgat bröstryggen - .. Ja det har jag .. - Hm,varför är inte ländryggen och bäckenet röntgat?-

Tja,när jag föreslog det så sade **** ( läs markattan ) att det inte var någon ide. Hon sade även att vid min ålder går det inte att röntga ua och det skulle göra att man förmodligen finner fel och att jag får ännu mera ont av det ..

Gulligga "farbrorn" ser nu bister ut och hans ögonbryn skjuter i höjden .. hans fingrar drar iväg i en oanad fart och muttret blir än en gång till ord .. Nu har du remiss på röntgen! Vad säjer man? Efter år av smärta och tjat så .. -Ja så sjukskriver jag dej i 10 dagar oxå - Eh .. va? hörde jag rätt där? Jag var faktiskt tvungen att ställa den frågan .. !

Jo,inom 10 dagar ska du ha blivit röntgad och även fått svar .. Sen utgår vi ifrån det.

Så nu sitter jag här och väntar på en tid för fotografering av min rygg .. Håller tummarna för att det ska gå fort som faan och att det finns reservdelar inne på lagret om det skulle behövas!