tisdag 9 juni 2009

Doris har flyttat!

Första arbetsdagen .. var helt ok ..
Rätt kul att komma tillbaka efter 6 månader och fortfarande vara ihågkommen .. Jag jobbar ju faktiskt på ett äldreboende!

Ja,ja .. dagen gick rätt fort,Doris skulle ju flytta kl 16 .. kan inte annat än vara ärlig och den ärligheten kan sammanfattas med ett ord. SKÖNT!!

Nya mattorna stog redan vid dörren när jag kom hem .. En klasskamrat till mej och en klasskamrat till min son .. alltså känndes det jättebra. Efter lite sånt där småprat så for dom .. Jag snabbkissade hundarna och planerade sen att pusta fönstret där Doris jaga fåglar och allt annat hon kan se genom det.
Hade precis plockat ner sista blomkrukan när jag hör någon ropa mitt namn. Det är Doris som är tillbaka!!!
Stackars katten kom aldrig ens ur transportburen,hennes tilltänka kompis Diva stog upp till sitt namn. Vart helt tossig och gav sej på mattes hand,så jag plåstrade om den tilltänka matten och sedan var det bara att hälsa Doris välkommen hem igen.

Något säjer mej att henne blir jag inte av med!