fredag 19 juni 2009

Midsommarafton

En magisk natt skrivs det i alla romaner .. Gammla filmer framkallar oxå magik när det kommer till midsommar.
Utöver magik så ska det vara jordgubbar och romans,blommor så långt ögat ser och sommrigt klädda människor.

Själv slår jag till bromsarna,gör en tvärnit och lägger i backen.

Romansen är många många mil bort! Kan helt ärligt med handen på hjärtat säja att just den här helgen har jag aldrig ens sett röken av romans .. Mystiken? Tja,ska väl vara den när man går ut med hundarna ruskigt tidigt enbart för att man ska jobba nästan lika tidigt .. Mer än en gång har jag sett folk på platser som inte ens dom själva förstått varför dom befinner sej på. Fick för några år sedan hjälpa en människa att hitta hem .. Från min by till Dalsland .. det är en bit det!! Kan det varit magiska krafter som dessorienterat henne .. eller var det spriten?

Kan tilägga att intag av jordgubbar får min kropp att klia,blommorna får mej att nysa.

Kom för några dagar sedan över en "tant tidning" Tara heter den tom. I denna tidningen har man ägnat flera sidor åt kärleken, inslaget kallas för - 8 nya sanningar om kärleken -

Första sanningen är att man får vara kräsen som singel och att det inte är helt fel att vara lätt på foten .. För att i nästa andetag ta upp att man ska ge varje dejt i alla fall 3 chanser .. Den sanningen avslutas med att .. Det kan ju ta tid att börja tycka om någon L*. Känns som att man vandrat 100 år bakåt i tiden .. finns det ingen gnista så är det väl bara att vandra vidare till nästa karl?

Andra sanningen är att drömpartnern är ärlig och trogen .. I dag finns det så många vad man kallar udda förhållande i form av typ öppna förhållanden och swingers .. Hur ska en sådan stackare tolka dom raderna?

Tredje sanningen går ut på att det borde finnas vaccin mot skillsmässor .. Jag hävdar att kärleken är evig och det bara är föremålen som växlar!

Fjärde sanningen .. beröm är bättre än medlidande.. Var det inte förhållanden dom skrev om? Tycker den sanningen passar bättre in på uppfostran av en valp,men det är jag det!

Femte sanningen kommer här i form av .. våga visa dej svag!
Hela mitt långa liv har jag fått höra att man ska vara stark och våga stå på sej .. annars gör någon annan det! Får ta upp det där med mamma tror jag ..

Sjätte sanningen går ut på att man ska ta en kärlekspaus på 3 min X 3 .. Man ska då alltså under 9 min som inte ens är samanhängande göra vad??? Jag vet ju vad jag vill göra som singel,men det är inget som går på under en timme i alla fall.

Den sjunde sanningen är väl den enda som jag tycker harmonerar något med verkligheten .. Samarbete är viktigt .. tro faan det! Men det gäller ju livet i det stora hela för mej.

Åttonde sanningen fick mej att småle en stund!
Visst kan du förändra din man!
Varför är det alltid karln det är fel på ? Genus i all ära men det går många klimateriekossor där ute ..