tisdag 2 juni 2009

Snart vaken .. och spöken i hallen?

Drömde i natt om att jag bodde i ett helt annat hus än det jag gör.
Hos mej bodde en gammal klasskamrat sedan hela grundskolan,en sån där klasskamrat som man säjer hej till när vi springer på varandra. Hon har dessutom flyttat fram och tillbaka till Sthl många ggr så vi springer inte på varandra dagligdags.

Hursomhelst så bodde vi i ett rätt stor hus,jag tror mej veta vart huset var placerat .. ja vilken tomt och så vidare.

Det fanns rätt många människor i kåken,men vi var nog bara två som bodde där ..
Vet inte riktigt hur det hela började ( i drömmen alltså ) men helt plötsligt stog det överallt bakplåtar med brända rester utav bullar på .. Det var en enda röra alltså av bak atrialjer,nu kan ju jag ställa till det rätt duktigt i köket själv om det vill sej men inte fullt så kaotiskt! Att bränna mer än en plåt på ett bak har jag nog heller aldrig lyckats göra.

I drömmen så funderade vi givetvis vart alla plåtarna kom från .. och sen var det mer prylar som härjade runt som jag inte har grepp om just nu. På övervåningen satt det andra människor som jag har nån form av relation till,typ förenings liv o dyl.

Madde som min inneboende heter ( på riktigt ) ifrågasatte varför jag var så sur? Tro faan det när alla bullarna uppenbarligen är brända och dessutom spridda över hela kåken .. Nä säjer hon du är sur annars oxå ..
Detta resulterar i att jag säjer sm det är .. jag får ju aldrig vara i fred när du bor här. Klyftig brud! hon tar sina grejer i en färdigpackad låda och säjer att då flyttar jag väl. Tänk om alla karlar kunde vara lika handlingskraftiga ;=)

Hon drar och föreningsmänniskorna på övervåningen kommer fram till att vi ska ha en seans för att får reda på vad det är som stojjar och även då få stopp på det hela ..

Sen vaknar jag som tur är annars hade det väl blivit ännu rörigare och satt griller i skallen på mej resten av dagen ..

Men! ... det finns alltid ett men ..
När jag kommer upp i hallen för att fixa kaffet ser jag på golvet ( ska fota dom) två fotspår .. Typ blöta fötter på torrt trägolv .. bara två st och det precis innanför dörren ..
Jag har inte varit uppe under natten vad jag vet .. och dom har en bra bit att gå från duschen så även om jag duschat i natt och smörjt förtterna så måste det ju bli flera spår .. För flyga det kan jag inte!!