onsdag 3 juni 2009

Nu är det inte många dagar kvar!

På måndag smäller det,det är då jag ska ha anpassat livet till en vanlig Svensson och gå upp i tid. Hur ska det gå?
Dom senaste dagarna har jag suttit som en pascha i trädgården,funkar ju inte med ryggen eller knän annars .. Glömt bort tid och rum bara för att få till det min mor kallar en trevlig entre.

Det räcker tyvärr inte med att utsätta kroppen för akrobatiska konster dvs gräva och skaka gräs rötter. Transportera allt som inte går att återanvända till baksidan där ingen ser eländet. Nä,när man sitter som jag gör dyker allehanda monster upp .. myggor har bitit sönder min rygg och mina armar .. förmodligen en hel del av rumpan oxå. Sen är det dom där små ettriga röda myrorna,dom är precis som myggen helt ofarliga men jävligt irriterande.

Speciellt irriterande kan jag berätta att det är när dom bildar mobb och kryper upp för benen på mej! En röd myras strategi går ut på att i första skedet smyga så långt det går .. När dom smugit så långt dom kan väntar alla in alla. Sedan är det ATTACK!!

Smärta i första skedet,panik i andra är förmodligen vid sådanan tillfällen som grannfejder blossar upp .. Ja man drar i panik upp eller ner kläder och blir sedan otroligt missuppfattad. Själv har jag efter 8 års osämja äntligen lyckats bli "vän" med närmsta grannen .. Så jag biter ihop allt jag kan och rusar in när ATTACKERNA är ett faktum.

Just i dag har jag en otroligt oformlig häck,inte tujjan nu som löper runt trädgården utan den man vanligtvis sittet på .. Just ena skinkan är rätt så deformerad .. svullen,irritera,öm och inget man sitter på i första taget. Jag stinker Salubrin och har redan gjort av med en tub bedövnings salva.

Visst det går över!! jag vet det och jag överlever förmodligen oxå .. Skulle jag inte göra det lär min död kunna läsas om i tidningarna.
Men just i dag av alla dagar???
Kl 13.00 ska jag vara på interjuv och visa mej från min allra bästa sida. Söka jobb alltså,skulle förmodligen inte ta så hårt på det om inte min existens mer eller mindre hänger på att jag får ett jobb .. Visst katten har jag sommarjobb .. men det här jobbet är jag även välkommen på efter 31 augusti .. En viss skillnad kan tom jag räkna ut. Utöver den skillnaden så skulle det även resultera i att jag slipper gå tillbaka till stället som levt och kommer att leva i förnekelse när det gäller mej och andra tider än semester tider.