måndag 22 juni 2009

Min gräsmatta

Min gräsmatta är inte som andra gräsmattor .. min påminner mer om en äng.
Där växer hummle,midsommarblomster .. några vita stora saker fulla i svarta saker. Jag har även lyckats lokalisera akeleja och smörblommor .. sen finns det några stora,stora spretiga blåa saker ..

Min mamma säjer att alla dessa fina blommor inte hör hemma där dom står .. visst protesterar jag,men innerst inne vet jag ju att hon har rätt. Ser man sedan runt på alla trädgårdar hos grannarna så kan jag tyvärr inte hävda mej och mina blommor.

Ledig i dag och fortfarande på ett rätt bitchigt humör gav jag mej i morse i kast med att klippa. Fann under klippandets gång två stolar och ett bord i plast .. hade jag inte kört dom på tippen? Min svampkorg i plast dök oxå upp .. hur tusan hamnade den på baksidan??
Kom under klippandest gång på att en gräsklippar även funkar ypperligt som jordfräs .. Sparade därmed in ett antal tusingar som jag ändå inte har. Hittade en och annan jordhög som jag fräsklipptejämnade med marken .. Efter så otroligt smarta tilltag måste man dessutom beundra sitt tilltag och briljanta ide. Det måste i alla fall jag .. står och tittar,torkar svetten ur pannan och dricker lite vatten. Det killar på benet .. gräs tror man ju. Det killar lite mera och jag tar handen för att borsta bort gräset igen.

Sen killar det överallt .. i byxorna .. under tröjan och på andra ställen som man inte nämner hursomhelt.
Sist men inte minst så sved och stack det .. men då var jag redani duschen och splade av mej kinesiska armens piss myror!

Nya kläder,en stark doft av salubrin förföljde mej och än en gång gav jag mej i kast med ängen .. Vissa delar påminnde vid det laget rätt skarpt om en gräsmatta .. det är faktiskt sant!!

Kör man upp gräsklipparen på bakhjulen så kan man ta lite högre växter,sånt som hallonbuskage och andra träd .. sen kommer man åt lite mera gräs ..

I gräset bor en massa små nyttiga och även onyttiga kryp .. som ex vis pissmyror ( ska ta itu med dom senare ) .. Det bor även lite större saker som stora äckliga sniglar som har huggormsmönster på ryggen ..
Just dom sniglarna ska man inte köra över med gräsklipparen! Speciellt inte om maninte har uppsammlaren på.. tror jag.
Snigel över hela mej .. nu har jag gett upp!!

Ska lägga ut myrr och snigelgift i kväll och tar itu med det som är kvar i morrn tror jag .. Alt är att min mor förvisar mej ..