fredag 5 juni 2009

Sälja min kropp!

Jupp det vill jag göra .. och samtidigt ta hiskeligt bra betalt för den *L*
Jäklar vilka knäppa tankar du fick nu va?

Nä,fullt så illa är det inte ..
Har under förmiddagen spånat i att jag vill göra det jag tycker är kul och samtidigt försörja mej på det.
Just vad jag tycker är kul är förmodligen rätt uppenbart ..


Om man ser till det stora hela .. mitt intresse för djur och natur i symbios med min sociala omsorg.
Hur många äldre människor skulle inte uppskatta ett gäng varma goa spinnande katter i knät .. Samtidigt som dom dricker kaffe med kakor som dom själva varit med och bakat???

Hur många barn med ett socialt handikapp likväl som ett förstånds/utv handikapp skulle inte slappna av och må underbart på ryggen av en stor go tvåfärgad "indian häst"? Eller hur mycket skulle inte ett gäng pensionärer som aldrig pratar med varandra inte få att prata om när dom åkt kärra efter samma "indian häst".. Minnen skulle bli levande igen .. och man hade en gemensam sentimental upplevelse som etsar sej för en lång stund.

Att kunna få dela med mej av mina kunskapr som fattig mamma *L* .. Ja att blåbärsylten faktiskt inte växer i burkar .. och allt annat sådant som jag fått lära mej sedan barnsben .. Tredje generationens krigsbarn borde vara eftertraktade som entreprenörer i den sociala kommunala verksamheten.

Bara en sådan sak som att få lära -80 talisterna hur man i dessa tider kan leva gott på lite ..

Faan det är ju MEJ Sverige egentligen behöver ..