torsdag 4 juni 2009

Here we go again!

Något otroligt positivt hände under dagen!
Jag återfann digitalkameran som jag trodde var försvunnen .. Det var bara jag som lagt den på ett säkert ställe så jag skulle komma ihåg var jag lagt den ..

Mitt liv som guldfisk kanske borde vara titeln på mina kommande memoarer?

Sen har det bara gått utför!
Telefonen har gått varm under dagen .. på gott och ont i vanlig ordning. Ett av dom senaste och längre samtalen var ang min Maschabascha .. ja min bil alltså. Kan varken skriva eller uttala bilens förnamn men efternamnet är i alla fall Galant -96.

Efter att jag fått Maschabaschan i min ägo förstod jag äntligen varför en massa karlar reser till Asien och importerar brudar .. ja eller nästan i alla fall .. Jag tänder på snedögda bilar men inte på dito brudar!

Men nu är det uppenbarligen kört .. trodde jag skulle få några underbara år med Maschabaschan .. men icke heller .. Rosten har satt sina klor i underredet .. Precis så som den gör på männen som är hemkommna från Asien .. På Maschabaschan är det nästintill obotligt .. Männen som kommer hem från Asien har jag ( förhoppningsvis ) aldrig forskat i vad jag vet!

Vad gör man? I min sits?
Går till chefen som satt mej där jag sitter och undrar om det går att få en ny bil som plåster på såren .. ? Känns inte som ett vinnande koncept!

Nä,man väntar in att bilmekanikern som levererade dödsbudet sveper en öl till .. Tror han tycker lite synd om mej .. Det är ändå tredje bilen han sålt till mej som inte klarat mer än ett år.

Passade på att ta tillvara hans sinnestillstånd,lite medkännsla och lite % i kroppen. Japp,jag lurade av honom hans egen bil .. får naturligtvis pröjsa lite mellan i vanlig ordning .. Käns som att jag satt här i exakt samma sits ungefär för ett år sedan. Då från Volvo till Maschabascha och det luktade som en bra affär!

Vet inte riktigt hur jag lyckades eller om det fortfarande var medkännsla ( läs samvete ) som fick honom att gå med på bilstereon och högtalarnas vara i min nya bil som nu blir en ..

Svårt att ta namnet i min mun .. gör ont att skriva ut den här meningen ( ångest ) .. Faan en jävla Volvo till!! Aldrig mera sa jag efter den 850 han sålde på mej för två år sedan. Men nu blir det tydligen en 965-a årgång -90 .. Jo då,galvad kaross upp till mitten på dörrarna .. plast huv å allt annat sånt där bra att ha. Jo,det är en automat oxå .. Alltid något!

Men,det finns alltid ett men med i spelet .. Det kan vara en bra grej att han kört och skött den här bilen själv under i alla fall 6 månader .. Hoppas,hoppas!!

Om inte är det läge för att donera körkortet till Luther hjälpen och börja cykla .. Ekonomist fördelaktigt!
Sonen finner ju cyklar i vart enda dike som ingen vill ha .. Bara att sitta upp och transportera sej dit man ska! Inga parkerings eller andra böter .. tror jag ..