onsdag 10 juni 2009

Hoppla vad jag är smart!

Jag tror att det i mellan mä ( värmländska) finns i alla fall en politiker som läser min blogg ..

Här kommer mina smarta tankar som dök upp på stället man inte pratar om men som alla går på för att göra det ingen vill låtsas om .. Bit i den ni!

Jo ..Varför kan inte dom som står och tar emot soc bidrag rensa rabatter och rondeller? Måla staket och vara till nytta?
Sen kan dom gå efter dom som nästan går på soc bidrag och röjer i snåren .. Där kan dom plocka upp bråten som lämnas kvar och jag slipper stuka fötterna när jag snavar på alla pinnar och sly!

Massor av gammla sitter och har tråkigt inne på sina rum sedan ädel gick igenom och bestämde att alla ska en dörr att stänga och en platta att koka maten på .. eller det är nog tom två plattor dom fått.
Massor av stämplande människor med fungerande ben och tal organ finns det .. Alla kan inte vara kriminella eller ha någon form av hinder som gör att dom inte ska umgås med gammla.

Dom kriminella och dom med udda dryckesvanor eller liknande kan slussas ut efter vägarna för att samla skräp vid vägkanterna .. Då får vi fint där året om ..