söndag 7 juni 2009

En riktig alldeles äkta flopp!!

Gårdagen blev inte riktigt som det var tänkt,nästan säkrare än amen i kyrkan!!

Skulle laga mat åt en massa svultna hundmänniskor i går. Bilen var packad och jag skulle bara springa in för att hämta nycklar,plånbok och en kasse med fritös och olja. Naturligtvis passar Doris på att kuta ut! Såg riktigt hur hon njöt av att gäcka mej! Svansen stog som en plym och hon gick igång på tafatt leken så det bara skvätte om det. Det tog mej 20 min att få fatt på Doris och hiva in henne .. Än en gång som den kattungen kan tacka sin skapare att jag inte hade tid och vrida om hennes söta nacke några varv.

Kastade mej in i bilen och var inte längre i vad jag tidigare trott god tid. 7 mil att åka men å andra sidan mycket 100 väg.. Kommer till svängen där min gata tar slut och hör nån form av brak,stannar givetvis och ser i backspegeln en kasse som liknar min kasse .. Ja den kassen med fritösen i som jag så genomtänkt ställde på skuffluckan.
Fritösen är död .. mina ridvantar nerkletade med olja och jag blev ännu senare.

Framme efter en farlig lek med ev fortkörningsböter upptäcker jag kökets undermålighet och även avsaknad av utrymme.
Försöker flytta på lite grejer för att göra plats när jag inser att grejerna står där för att hålla ljus rampen uppe! Strålande Sickan!!

Ja,vad gör man? Börjar i en ände i hopp om att till slut se den andra änden var min lösning ..
Fixade sallad,sen den kalla såsen. Gjorde rabarberpaj till 40 pers .. Sen gick jag över till gorgonzola såsen och det känndes i det skedet rätt bra. Förjävla synd att den känslan inte kunde fått bli bestående kan jag meddela!

Eftersom det inte fanns någon frys lät jag kycklingfileerna hålla potatisklyftorna frusna .. Hade i baktanke att jag micrar kycklingen och steker allteftersom ..

Skrubbar potatisen och häller upp vatten i en gryta ..
Var väl ungefär där det började köra ihop sej .. Utställningen tog tid .. jag hade räknat med att dukning och alla atrialjer som hör ihhp med den skulle vart klart .. men icke!

Fortfarande is i magen men liite uppgiven vid det laget kan jag upplysa om!

Hoppar över alla detaljer inser jag nu .. Kan bara beskrivas med ett ord och det är katastrof!!
Maten blev absolut inte den mat jag velat servera ..
Måste tillägga här .. vilket jävla ställe hyrs ut till större fester med ett kök utrustat med en enda jäkla stekpanna modell mindre och dessutom sönderdiskad? Ja det stället återfinns i fucking Åmål!

Grytan som jag hade potatisen i såg jag senare när den skulle diskas var upphöjd i botten .. alltså inte undra på att det tog snudd på 1 1/2 timme för den och koka .. inget lock fanns det heller.

Eftersom vi redan upptäckt stekpannefadäsen ( det brukar finnas 3-4 st på sådana ställen ) att den stora kaffebryggaren som dessutom ska va snabb inte funkade .. Ja jag sade på skämt och i förbifarten .. Ska vi inte provköra diskmaskinen??
Ingen som fastande för den iden .. synd det!

För när tallrikarna var inne och det skulle diskas insåg vi varför hälften av porslinet var lortigt redan från början .. Mycket riktigt! diskmaskinen funkade inte .. I alla fall inte på ett sådant sätt som dom ska .. I en display stog det 96.6 .. jag hävdade att det var minuter .. Tror Lina hade en teori om sek, den teorin var ju snabbt avklarad. Sen var det en annan tjej som hade en teori om grader .. där vet jag å det bestämdaste att om så vart fallet vore det rysligt fel!

Är du en tänkande varelse har du redan listat ut .. att vi fick diska för hand :-((

Min rygg som knappt klarar middagsdiskandet här hemma ..

Tiden gick,stackars Lina fick ingen mat .. stackars servitrisan fick ingen mat och stackars fritösan fick ingen mat ..
Känner tyvärr att stackars dom som fick mat oxå .. Torr kyckling med smulig potatis .. Laxen utom sista laddningen blev nog rätt ok .. men potatisen hann att svalna mer än vad som är godkännt ..

Oki! Jag erkänner .. jag skäms nåt fruktansvärt för det jag åstadkom i går.
Att jag kan bättre vet många men inte dom stackarna från igår ..