lördag 20 juni 2009

Hår .. hår och återigen hår!

Är hemma på en längre lunch,dvs för dom som är insatta i ämnet en delad tur. Med andra ord så sliter man både morgon och kväll .. en av äldreomsorgens charmiga sidor *L*

Något av det sista jag gjorde innan jag lade mej i går kväll var att dammsuga,nu när jag kom hem så var det första jag gjorde att dammsuga ..
Jag har haft hundar så länge närminnet räcker men aldrig så här mycket hår!!
Jag blir tokig snart!

Allt är fullt i hår,gardinerna ser ut som angora gardiner .. min säng är en sanitär katastrof fast jag byter varannan dag i den.
Torktumlaren har börjat varna om att den orkar inte mera,och det är den som faktiskt är min räddning. Allt eller det mesta håret stannar ju i tummlaren ..

Vaknade för några dagar sedan med hår i munnen .. allt för mycket hår. Ja en munfull hår utan att överdriva .. gissa om jag fick panik .. i mitt nyvakna tillstånd och med min fantasi så såg jag framför mej hur en hel skock med hundar släppt allt. Faktiskt en av få gånger jag var lycklig över att spotta ut Rolfs svans ur munnen!

Men vad ska man göra? Raka dom .. känns inte etiskt rätt faktiskt .. tjockisen skulle sen se ännu tjockare ut .. Akela vette katten hur hon skulle ta sej som hårlös,hon har dessutom grisrosa skinn och vit päls :-(.

Precis just nu när jag sitter och skriver ringde en granne .. hin hade beställt dammsugare från tv-shop .. Hon var oxå alldelles förtvivlad .. fast för henne var det mera att nu hade hon testat dammsugaren och insåg hur skitigt hennes hem var.